25 Jan 2014

'Ujian' di Tahun Baru

rindunya kat blog. hati meronta nk menulis tapi entah. bila nk start ja asa otak x berjalan lak. hehe

Now dh 2014. Alhamdulillah. tamat sudah perjuangan di UUM. now tengah tanam anggur yg x berbuah lg. tp xpe relaks dlu kan.. aku xmau stress2 sgt. aku percaya akan ketentuan Dia.
permulaan 2014 Allah uji dengan sesuatu yang aku xjangka. takut sebenarnya nak share pasal benda nie sb aku pun skrg tgh in process nk ignore yg aku ditimpa ujian ini. aku sendiri rasa x kuat jauh lagi nak hadapi. tapi apa2 kena move on jugak. aku kena terus senyum jugak. depan family aku terutama mak.

benda nie dh lama xsilap aku hujung bulan 11 tahun lepas lg. aku pasan yg perut aku buncit but for sure aku suspek yg aku gemok kan.. haha so aku xamek kesah sangat pun. n aku start diet . no more nasi lagi until now tp ada hari aku cheat jugak kalau xtahan sangat tapi control la. n after 2 aku rasa aku bila makan sikit pun aku cepat kenyang. bayangkan klu bekpes aku makan roti sandwich 3 keping pun aku dah asa full sgt perut. n kekadang bila aku over makan aku kena muntahkan balik sb aku rasa x selesa sgt.

time nie aku ingat myb sb aku diet. so perut mengecil. *teori sendiri buat haha* . pas2 dh masuk taun nie aku still asa perut buncit. siap nk beli mcm2 losyen untuk kempiskan perut. gigih ok siap google bagai. tp aku hold dulu sb bajet xda. hehe masuk tahun nie aku start sakit belakang. bila aku dok lelama n nak baring. mmg seksa. mengelat jugak la. sakit gila tulang belakang. time nie aku xpk pe2. aku syak myb aku nak period sb mmg dalam area nak due dh. selera makan kuat + muntah + pening + moody mmg simptom normal aku bila nak period. tapi kali nie makin terok. aku smpai susah nak makan apa2.. loya kemain. makan muntah makan muntah. tp aku suka ja sb blh aku diet kan. haha tp perut stil buncit n mengeras. bila baring mmg dapat asa keras belah kiri. mak pn pasan. why perut aku buncit g2. jenis badan kecik tetiba seketoi buncit. haha time aku baring mak pegang n asa keras. dia dah mula isau dh. aku juz ckp xda apa nak period ja nie. sb bila tekan mmg sakit ari-ari.

fyi, family belah ayah mmg amai kena fibriod. tok aku mak nakan aku n cousin aku. so that why mak isau. tp aku xpk apa pn. juz pk sb period. so tiba la ari period. aku sakit terok malam 2. xingat kol bpa pagi aku bangun. mmg sakit gila2. jalan mmg xblh badan tegak. kena bongkok mcm nenek kebayan dh. 1st time aku rasa sengugut cm 2 terok sekali. sampai rasa nak pitam. malam 2 kol bapa pg pn aku xtau la aku terlena. telan ubat mengerekot ja kat bawah. nk tido atas katil lg sakit. kena tido bawah bru asa ok cket. seharian gak la baring ja.

after dh period pun aku still dpt asa keras kt perut 2. time nie asa cuak gak la. so kemarin (24.1.14) mak ajk gak aku p cek. mcm2 aku wat nak ngelak tp xberjaya. huhu so p cek kt Klinik Keluarga.

Doktor cakap myb sel darah yg kt dinding yg kuaq time period 2 pecah n mula masuk kt tempat lain, myb kat usus or rahim.aku pun xpaham sgt.Lupa dah belajaq bio dulu. tp bila doktor 2 lukis gambaran dia 2. aku paham la.  Benda nie xbahaya tapi takut bila nak pregnant nnt akan masalah. takut darah 2 halang kilang telur. aku dengaq ja benda 2 terus terkedu. gelap sat dunia rasa. serius nak nanges dh tapi mak ada so harus la cover kuat. haha

so doktor wat surat untuk aku refer ke hospital untuk scan n jumpa pakar. Insha Allah esok aku akan p. hati n fikiran nie hanya Allah ja la yg tahu.. berkecamuk gila. mula pk macam2. aku google mcm2 simptom yg aku ada n banyak yg sebut kanser. trus aku klik pangkah. xsanggup nak baca. huhu

Mudah2an aku dijauhkan dari semua penyakit berbahaya 2. tolong doakan aku. aku ingin jadi wanita sempurna. :(

aku xmau kena operate suma. aku xmau ditebuk sana sini. aku xsanggup :(

No comments: