30 Jul 2012

Gara-gara Buah Tembikai

rindunya nak update blog tp aku bz sket..nset pun dah jarang pegang..topp pun dah malas.
dah merata dah anak menakan aku wak nset men game..klu nset dok diam kat c2 ja maknya bateri dah abeh la.
aisshh budak2 zaman sekarang nie expert gila kan..benda yg xajar pun dah pandai..siap mengajaq aku plak tue..
mmg melampauu.. :P


ok sekarang bukan nak cita pasal tue..tp nk cita pasal kejadian petang tadi..
gara-gara buah tembikai aku rasa macam di hujung nyawa dah.
ari nie 1st day aku xblh posa..so mula la bedal makan buah tembikai dalam peti ais..peberet okk..sejuk2 lak tue.
tapi aku just makan 2 suap ja..sb cover ngn ayah aku.haha

dok dalam 10 minit g2...sakit gila..hanya Allah ja yg tau..seluruh badan aku sakit.
sakit bukan macam sengugut besa tue.klu sengugut normal la sakit pinggang belakang bdn..abeh kuat pun aka n skait dari pinggang ke bawah..tapi kali nie seluruh badan aku sakit.
sampaikan aku nak hiris bawang pun tangan terketaq-ketaq nk pegang pisau.
kaki sejuk gila..sampai kuku pun aku rasa sejuk sangat..

xtahan aku kuaq jap dari dapur p amek angin kt luaq tapi still x ok lg..aku mula nek risau dah napa la aku sakit smpai mcm nie sekali..nak jalan pun kaki rasa lembek dah.
time nie serius aku pk mati ja..huhu

pas2 masuk bilik jap..guling kot nu pusing kot nu..ttp sakit.aku xlbh baring..aku dok macam sujud tue baru aku rasa ok cket..last2 aku tertido g2.haha

tido pn jap ja..xsampai 15 mnt..sb sakit menyerang balik..aku sapu2 losyen mstajab tue..tapi lagi la..sakit.losyen tue time awal mmg panas pas2 akn sejuk gila..so bertambah sejuk la aku.huhu

dk relaks2 jap dalam bilik..pas2 rasa makin surut sket..gagah bangun p dapuq..yerla time tue nk dekat bka posa dah..p tlg mak aku apa yg ptut..last2 mak aku kata tue la perut ksong p mkn buah tembikai..buah tue sejuk angin...bla..blaa...


last2 baru aku terpkiaq mmg btol la sb buah tembikai aku jadi smpai mcm nie..pas2 aku teringat.sengugut nie orang kata lebih kurang sakit macam nak bersalin..bkn lebih kurang ok..tapi bersalin 10x ganda lg sakit dr sengugut nie..uishh..mmg aku xdapat bayangkan la..sengugut nie pun nak dok jadi xtentu arah dah.huhu

time orang berpantang xblh makan tembikai kan coz sejuk..nnt kancing gigi org tua2 kata.so sekarang baru aku tau..yerla period pun ada jugak kaitan dengan bendaa2 tue..

mmg sejuk sangat2..aku mmg serik dah.huhu tadi nak makan tembikai after bbka pun aku seriau lg.xpa la kita hold dulu bg period banyak ari sikit..aku mmg xsanggup dah nak sakit macam td.huhu nak tinggal tembikai mmg xla....peberet aku dulu kini dan selamanya tue.haha

pesanan aku : sbg sorg pmpn kita mmg kena jaga makan..xjaga badan xpa.mcm aku.hahaha


okbai !



notakaki : dulu aku pnh wat entry aku xblh mkn megi dah kan..nnt pening suma.tp balik umah aku try mkn megi kak aku masak.ajaibnya aku xpening pun..so kesimpulannya.aku rasa aku xblh makan megi yg rendam air panas g2..kena mkn megi yg dimasak..ermm tetiba lapaq megi la pulak..Eh.

No comments: