2 Oct 2012

Samurai Ohsem !

petang tadi x plan pun nak bersamurai bagai . tapi besa la perut2 tong sekalian alam nie..asal dengaq makanan sedap ja lelaju nk try . :)


kuaq pun dah lewat sb ada meeting jap tuk program ari khamis nie. lepas zuhur terus kuaq dari utan sintok. lelaju menuju ke as. plan asal nk p beli tudung. umi jual tudung akel..lawa2 gila..rambang mata aku tengok.kaler suma lawa2 gila tapi sayang baju plak xda.huhu

sesapa nak tudung akel sila la beli ngn cik umi kita.dia jual on9..serius sangat cantik .walaupun bidang 50 tapi xla besar sgt n paling penting kain dia sangat lembut. wah promote sakan aku kan.haha benda yg baik yang elok harusla kita promote kan..aku straight 2 th point ok.kalau xelok mmg aku cakap xelok..n aku mmg jenis payah puji orang sikit..bila betul2 aku tengok lawa n baik baru aku puji.so sesapa yg aku puji 2 sila la berbangga dengan pujian aku..mmg terus mendalam dari lubuk hati aku la 2.hahaha

aku tau dalam hati mesti ampa kata ' ada aku kesah ? ' haha

ok berbalik pada samurai tadi. serius wa cakap lu mmg sedap wehhh !! aku suka daging dia sb kenyal2 g2..n sos dia mmg kaw gila...dapnyaaa...rasa cm xnak membuang ja..nak simpan lam perut lelama.haha








aku xtau time nie aku lapaq or mmg bege nie sedap.aku pecah rekod ok bantai sekali 2 biji bege.. eh sebiji setengah la.hehe umi xsuka bege nie.dia cakap daging liat la apa la..myb dia xdak gigi kot.kahkah jangan marah umi...hihi 

tapi aku suka weh..umi makan roti ja sebelah n daging 2 3 cubit pas2 yang len selamat disemadikan dalam perut aku.haha yang len lepas makan pakat dok merungut muak bagai la tapi aku rileks ja melahap. aku dah cakap dah cara aku makan bege nit yg buat aku xmuak tapi depa x caya.huhu

jenis aku dari dulu lagi kalau makan bege aku makan satu2..mula2 roti atas pas2 sayur2 suma..pas2 roti bawah..last sekali baru aku makan daging..aku xreti makan sekaligus semua 2..aku rasa macam nk muak n satu lg kalau makan sekaligus g2..cepat la abeh kan..so makan satu2 lambat sikit nak abeh..perut pun rasa kenyang cket.hehe yer la bayangkan beli bege mahal2 pas2 makan 4 5 ngap dah abeh..x ke rasa rugi namanya.haha

1 lg aku suka makan benda yg sedap last sekali.kalau makan nasi g2..kalau ada lauk apa2 yg sedap aku simpan dulu tepi pinggan.aku makan dulu yang len.kekadang hangin jugak beli tetiba orang amek lauk yg aku simpan 2..alasan depa ingatkan aku xmau makan..membara okayy.. dushhh !

n 2 pasal la aku makan daging last..sb daging kan daapppp.... hihi

ok dah meh kita layan gambar dulu..gambar xbyk pn.kamera aku xbawak nie suma dari nset ida.



zura suh crop gambar nie sb nampak donut dia..tapi aku kan jahaatttt...so xmau crop ! haha





sebelum orang len tegur or mengata baik aku gtau siap2..bukan nak riak ok..cuma nak explain.hahaha

gambar2 kat atas nie nampak aku putih pelik kan..xedit pun okay..seriously aku xmekap pun.kulit aku alah dengan mekap.aku try pakai lipstik kak aku sehari ja pun mulut aku dah start mengelupas teruk..penah aku mekap.bukan aku la kak aku yg mekap kan aku time raya dulu..dok2 bangun tido esok muka nek biji2 macam ruam 2 penuh.huhu 

so hidup aku dengan bedak compact n lip balm ja.gambar kat atas nie pun aku pakai bedak pagi 2 ja b4 kuaq..kol 11 am n time makan nie dah dekat pukul 4 ptg..mmg dah licin liau da bedak yg aku pakai td.lip balm pulak mmg dah licin awl lg sb b4 kuaq aku makan..tapi time nie ku pakai lipstik tester kat guardian.haha bez weh..lipstik 2 xwat mulut aku kering..nnt kena p beli jugak..xpun nak keluaq ja singgah guardian pakai lipstik tester..hihi


n now Alhamdulillah..dah bertahun2 muka aku teruk..macam2 produk dah aku try..berhabis duit xterkira dah.siap p klinik bagai.tapi kulit aku xjalan jugak.prob aku jerawat.sapa yg close ngn aku tau la jerawat aku mmg teruk.

n sekarang aku dah jumpa produk yg sesuai ngn muka aku nie..now bekas jerawat still ada lg la.mana boleh hilang sekelip mata kan..segala gunung berapi ada. take time la.tapi aku lega sb jerawat dah kurang sgt2 dah.now nek pun 2 ,3 biji ja 2 pun sb sekarang aku period..mmg berbaloi aku korbankan duit tok wan aku tuk beli produk nie.hahaha

tujuan aku pakai produk nie pun bukan sb untuk nak putih..semua produk yg aku dok beli b4 nie pun bukan aku cari yg untuk putih aku juz fokus tuk hilangkan jerawat aku nie ja..tapi now dah cerah berbeza sgt dgn tangan aku.so haruslah aku melumur skincare nie kat seluruh badan aku plak.haha 



sal produk 2 nnt aku update entry lain..benda bagus sure aku akan share... :)









acara wajib kalau masuk kedai baju..try 2 3 baju pas2 kuaq dengan muka x bersalah x beli apa2..haha

aku suka sangat2 baju nie...sedap sgt kain dia..murah lak 2 rm29..kalau beli 2 dapat rm50.

plan nak beli..nak beli ngan ida sekali tapi tetiba suma pakai xjadi..so 1 habuk pun xbeli..now dah mula teringat baju nie.nak p beli pulak mmg aku rasa tebal muka dah nk masuk kedai nie..kompom kak 2 kenai muka coz masuk fitting room 3 orang sekaligus.haha








ok pada sesapa lom try Burger Beef Samurai nie..p la try okay..serius sedap kalau ikut tekak aku la..

harga baru rm14. 


dapnyaa...hingga menjilat anak jari... :)







notakaki : kalau x suka cakap ja xsuka.kalau dah melekat yg lain cakap ja..selama 22 tahun aku hidup lom penah lg la aku makan orang..jenis aku terus terang..so aku mmg xsuka orang jenis putar belit alam.sekian terima kasih :) 

2 comments:

Umi Sakinah said...

ok...1st sekali sy nk cakap....
1. terima kasih tolong promot.hahahhaha....sila beli!...
2. errr...sy nak tarik dri boleh??..=p
3. erm.kalau boleh, sy memang xsuke samurai..dh awak soh ckp, kalau xsuke ckp xsuke..=p
4.ade sy kesah?.hahah....
5. napa xwt watermark?..jenuh kena santau kang..=p

Izzati Sobri said...

hahaha...sapa yg perlu tarik diri nie.,
nak tarik dri blh ? hihi
watermark kan dah ada 2..kena letak besaq2 gedabak smpai ttup muka suma ke.hehe