22 Jun 2014

Hangout with my sweetie piee !

rabu lepas aku p penang. ada interview. well bila dh nak dekat tarikh operation nie mmg xnak fikir langsung bab2 keja nie lg.  nak bg setle dulu satu persatu. tapi Alhamdulillah rezeki datang. so why not try ja dulu kan. atleast ambil pengalaman. dapat ke x belakang kira. :)

so alang-alang dah turun penang harus la hangout dengan kekasih tershayang. my sweetie pie Syerida ! ( kekasih sebenar-benarnya kekasih blom wujud so haruslah menumpang kasih kt isteri orang nie jap. haha )

around 10am aku bertolak dari rumah. gamble p sorang ja. awalnya mak nak p tapi mak kena masak untuk orang2 keja pak tih aku. so aku decide p sorang ja. its ok dah biasa dh. :) . setle isi minyak basuh keta segala bagai baru start my journey. chewaah mcm jalan jauh. padahal penang ja pn. hahaha

dalam kol 12lbh sampai penang. terus pecut p umah ida kt batu kawan. Alhamdulillah ida dah dapat umah dah but xpindah masuk lg. tengah siap2kan umah dulu. dengan bangganya aku sampai depan umah ida tanpa perlu dia amek aku kt mana2. hahah well terima kasih kat navigation. sonang idupp. hee Umah ida dekat sgt2 ngn jambatan kedua. dalam 10minit g2 ja. rest jap kt umah dia mnd2 dia  then kuaq lunch. 

iv aku pukul 3pm. tempat iv pn dekat ngn umah ida so xda la kalut sangat. eyi ( husband ida ) siap setkan company aku nk iv 2 kt gps. terima kasih banyak2. seriously husband wife tersangat la baik. touching kita tau ! paling berterima kasih kt eyi sb bg pinjam ida for whole day. haha 

settle makan terus p iv. Alhamdulillah iv suma ok. org yg iv pn baik gila. friendly. mula2 tgk chinese cuak jgk aku kot2 kna speaking but tgk ok ja dia cakap melayu. soft spoken n nsem ! kahkah tq sekali lg kat ida sb teman aku sampai kt dalam lobi. seriously bila jalan ngn ida mcm jalan ngan mak aku. sb cara dia layan n jaga kita 2 mmg macam mak2. i love u shayang. 

iv dlm setengah jam ja, pas2 terus kami p perodua centre sb nak buatkan no plat keta ida. but xblh buat. fon yg nak 2 xdak kat c2. pusing2 cari kat kedai biasa pun xda. aku asa ada tp tempat orang kan so xtau kat na. tambah pulak pmpn. nak masuk bengkel keta pun puas pk lapanpulohkali. haha



my sweetiee pie yg non stop potpetpotpet. sabooo ja la. haha

at Perodua centre.


nak dekat 5pm dh so terus p island. plan nk p makan ja nk jejalan kat quensbay. lalu kot jambatan ke2. ini permintaan aku coz xpenah lalu lg. so nak feelingg jap. haha stop solat kt tol jmbatan. cantik sgt myb sb baru lagi orang pun xda. nak landing atas jambatan pun xda hal.

masuk queensbay. window shopping. ida ajak p popular perabeh baucar tp syg popular ttp lak. so jejalan ja. bli makan cket. sale pn xdak. so harus la gigit jari ja tgk suma benda. haha
ada kejadian lucu kat quensbay. kami cari keta xjumpa ! haha bila ingat balik mmg lawak toi la. abeh segala lif esclator n tangga kami naik semata2 nak cari keta. haha aku dah cuak sb dah bayar parking tiket. kang lelama xleh kuaq jenoh. hhaa last2 cari balik kedai yang kami mula2 masuk tadi. n Alhamsulillah jumpa. naseb ida nie jenis kuat daya ingatan. harap aku mmg tak laa. sjk stop std nie otak beku dh. haha

tapi mg fikir balik kompom kalau orang perati kami kt cctv mst gelakkan kami gila. dengan jalan lajunya. dgn mulut non stop bercakap. plastik barang lak wat hal terkoyak. haha naseb jumpa troli tgh jalan so rembat troli smpai kt escltor. haha

hello kitty dan aku bagai irama dan lagu. cheewwwahh.
housewife tgh shopping. ngee


bila tengok gambaq nie rasa geli la plak pegang belalai gajah g2. hahaha

around kol 8pm kami kuaq cari tempat makan. ida bawak makan kt Restoren Sampan. cantik sangat view dia tepi laut. tapi depa ttp myb sb bahaya kot kan. juz buka cket ja. so blh la nk jalan tepi laut. dari restoren 2 mg nampak Jambatan Pulau Pinang yg 1st. tempat nie mmg sesuai untuk dating. romantik betol dgn lagu mengamit kenangan. terus iollzz feeling2 hahaha

kat tempat nie ada 2 restoren sebenarnya. dua2 kedai nampak macam sama sb deko lebih kurang. lampu penuh n tempat makan luas sangat. cuma parking ja susah cket sb tepi jalan n gelap cket. kalau dating family ok ja tp kami nie berdua pmpn so mmg pusing 2 3 kali gak la nak cari parking yang dekat2 restoren n cerah cket. restoren sebelah ada liveband n tgk ramai orang jgk. myb next time try makan kt c2 plak. :)

entry Restoren Sampan. 

kawasan dia luas sangat n byk tempat duduk. nak cara family ada. nak lepak open kwn2 pun ada nak ngedate pun ada.

kat belakang nie dia buka cket untuk ke laut. meja kami btol2 depan nie. orang xda so harus cari port bez. hee
lampu byk kat hujung 2 is jambatan 1st. 

ini la kot tugu mereka. iaitu sampan. hee ada sediakan meja jgk kt c2. lepak ngn family kwn rmai2 ok la.
ok la stkt dating 2 org xpyh melampau sgt kot nak dk meja bsaq gdabak. haha






ini xtvt kami tggu makanan xsampai2 lg. haha masing2 perut lapaq gila tp sibukkan diri dgn bgelak sakan. hiburkan perut. haha




food pun ok la. sedap jgk cuma aku pelik telur dadar dia ja. nipis ja n keliling hangit. haha tp setle masuk dalam perut dengan jayanya. lapar kan. apa aku kesah. haha

price standard la dgn tempat nie. mana boleh murah sangat kang nak bayar bil lampu dia pun xmampu. haha

malam 2 kami makan tomyam ayam (2org mkn) + telur dadar (2org mkn) + nasi putih 2 + watermelon juice (ida) + orange juice ( aku ) = RM 22.00.

ok la kan. tapi ida cakap seafood mmg mahal jugak cni. semua ada kt cni. ikan bakar suma ada. yang 2 ja la aku tau sb aku nampk tmpt pilih ikan udang suma. haha aku tanya menu ada x. dia cakap xda. haha

kelaka jugak kan. restoren gempak sgt tp menu book xda. haha Alaaa aku pun kalau tgk menu alih2 order benda sama jugak. haha

dalam 10lbh gerak balik umah ida. tengah angkut barang masuk keta aku. eyi pun sampai bru balik keja. smpat la smbang2 jap. n terus balik. Around 1am sampai umah dengan selamatnya. Alhamdullillah.


to ida shayaanng... tq very much !! xtau sebenarnya how to tima kasih kat yunk . terlalu baik ngn t. teman t p iv. belanja dinner. siap kalut basuh toilet bagai untuk t mandi. (yeayyy ! t rasmi toilet umah baru. haha )
t tau ida letih sangat kemas umah but still hiburkan t seharian plak t. tq sgt2. tq untuk bear hello kitty yg super cute. ole-ole for family t. t xbawak apa2 pun utk yunk. sori sgt2. xsempat. huhu seharian yang sangat2 happening. sgt2 besh. we share everything. t coz selalu ada ngan t. support t. bg semangat untuk t hadapi segala dugaan yang mndatang. seriously ida anugerah terindah untuk abah n arwah ma. untuk eyi n ofcos untuk t. i love u shayang.

" A friends is someone who knows all about u and still loves u "

TQ dear .. 

notakaki : entry kawen xsiap lg. sb pening gmba banyak. haha nanti tggu kena amek mood dlu. ngee .

No comments: