24 Dec 2012

Wedding Kak Cik .

hari Ahad lepas (23/12/12) aku telah merajinkan diri menerima jemputan kawen my bff. sebelum attend wedding nie aku dah pk lapanpulohjutakali jugak la. haha sb nie umah hafiz. sapa kenal aku tau la siapakah gerangan si mamat nie. haha

setelah berfikir panjang aku pun kata kt diri sendiri ' why not aku p.. lagipun nie kenduri so orang xkan fokus kat aku sangat' haha n ditambah pulak dengan pujukan si hafiz nie siang malam. suruh aku p. aku pn p la. haha ( siang malam 2 aku tipu jekk... hihi )

adik dia wani pun pggl aku jugak. so x baik kan tolak jemputan orang.. ( cehh padahal aku nak makan free.. haha ) family dia kebanyakkan dah kenal aku tapi kenal dari mulut ke mulut ja. xpenah lagi bertentang mata. haha cuma aku penah jumpa wani 2 pun time aku form 5 dulu. after 2 kami juz contact kt fb ja.. wani sangat baik... macam abg dia jugak. ( matikla mamat 2 pasan gilaaaa pas nie.. haha )

 dalam pukul 12lebih bertolak dari uum p sana. gila jauh. tapi bez sebab pemandangan cantik. tambah pulak angin kuat. kami dok kat meja makan punya lama. sb malas nk bangun. sedap kena angin . time balik pun siap buka tingkap luas-luas. menikmati angin sampai terlepas jalan xpasal2 kena uturn balik. haha

aku bawak zura. sb dia pn tgh lonely. haha xda la . fiz suh pggl kawan2 aku jugak. kalau boleh nak ja angkut 1 dpp nie naik bas unic, haha ten pun p jugak. fiz mmg kenal ten dari kami kawan dulu lagi. dah penah hang out lepak sama-sama.

dalam pukul 2 macam 2 kami sampai. time nie aku punya nebes dah. macam aku lagi pengantin ha. exactly dari malam 2 lagi aku nebes. aku takut weh. haha walaupun aku ngn dia mmg xda apa2 tapi tau la kan pemikiran orang lain especially org tua2.. opkos la depa akan pk 'kami ada apa-apa' . tapi bila aku pk balik.. biar ja la..masing-masing single kan. hahahah

ok dah merapu meh kita layan gambar dulu...


fatin memang x leh cover kelaparan dia dah. tengok ja badan kecik. tapi nasi siap bertambah okay.. thanks fiz jadi waiter kami. :)

aku pun tengah sedap jugak makan.. lapar kan. haha tp silap terlupa amek ulam. aku kalau makan nasi xda sayur susah sikit nak lajak makan. xda sayur rasa macam karnivor ja. haha


see ? pinggan ikan kering 2.. ten minta wani tlg amekkan. nasi depan dia 2 fiz tlg amekkan. sumanya bertambah utk masuk perut dia. berat 36 tapi napsu makan ?? adooii. haha


tengah tunggu turn abeh makan. sempat suh waiter x bertauliah amekkan bubur kacang. hehe
pemalas gila kami. mesti mak cik2 tepi2 2.. kutuk sakan. anak teruna amek makanan kat anak dara.. haha

well ... kami kan tetamu. haha


dah settle penuhkan perut. masuk bergambar dengan pengantin. :))


kanan sekali 2 la wani. family depa semuanya kurus tinggi. kak dia pun tgk la kurus jugak. kak ipar pun kurus. time balik dari kenduri nie. ten ngan zura ada usik aku ' macam mana kalau ang masuk lam family 2.. yg len suma kurus2.. mai menantu nie sehattt.... ' 

sangat koranngggg soppaaannn depa niee... uwaaa..


selamat pengantin baru kak cik. semoga bahagia ke anak cucu. :)



dah settle semua. masa untuk pulang... 



sempat lagi.. padahal kelam kabut ja snap sb banyak lori lalu lalang sini. gerun cekk..

hari nie dari kuala nerang - jitra - napoh.. kami sangat femes okayy.. gara-gara zura pakai baju nie. haha
bayangkan kami lalu ja.. semua pandang macam nak telan.. haha
xpasal-pasal aku ngan ten gelar zura alien. haha


singgah tasik jap. konon-konon nak photoshoot bagai. tapi last-last bergosip ngan mengutuk orang ja lebehh.. haha


candid by zura.. suka tgk pic nie. :)

dekat 2 jam jugak lepak tasik. habeh dah proses evaluate orang. so bergerak pulang. cari kedai.. dahaga. penat bercakap. haha

ar utk ari 2. memang tema merah kot. kak fiz pun merah. kat tasik nie ada 2 pengantin pakai merah jugak.. tgh photoshoot..meriah ooii mak ngahhh... 


pas lepak food court aneka jap. nak makan sizzling tapi rasa macam full dah perut. so makan yong tau foo ja share ngan ten.. zura makan sizzling.  n tq ten blnja tite.. untung dpt kawan berkerjaya.haha

settle makan.. bergambar lagi. normal la pmpn ye dakk ??

bukan apa.. pakat syok try camera ten. besa la nset mahal. macam2 apps ada. kami yg pakai kamera cokia nie.. peeraakk la cket.. haha


hasilnyaa...........










settle suma. otw balik singgah exspo Napoh jap. xda apa pun. jual macam biasa ja. round2 balik. mampu tengok saja sb poket menipis. hahaha

sampai uum dekat pukul 9pm.. memang letih ooi.. jalan sana sini. bergelak kemain. tapi sangat2 hepi. banyak benda berlaku. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. syukur aku dipertemukan dengan sebuah family yg sangat baik n humble.

tq fiz utk layan istimewa buat kami. jangan serik utk jemput lagi. haha




i more pic before endss....................































aku tau gambar nie buruk. haha tapi aku suka sb candid n expresion muka memasing lawak. haha

semoga setia menjadi pendengar setiaku. :)



notakaki : Jangan sedih bila ditimpa dugaan kerna itu tandanya Allah nak beri kita yang lebih baik dari apa yg kita sangkakan. Bersangka baik la pada Dia. kerna Dia Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihi. syukur Allah dah tunjukkan aku mana kaca mana permata. :)

No comments: