9 Jan 2013

kisah pagi-pagi buta

tajuk x boleh blah kan. aku main hentam ja apa tersirat kat kepala otak nie. update entry nie pun kol 4pg so kalau ada ayat bengong2 cket harap dimaafkan. haha

now sejak aku balik umah aku ad perangai pelik cket. aku kuat bangun pagi. well bagi org lain myb xpelik kot tapi bagi orang yg jenis kaki tido makan tido macam aku nie. serious sgt pelik. sapa yg kawan rapat ngan aku tau la. haha bangun pagi bukan stok bangun kol 7am 6am ka.. yg 2 normal la kan.. bangun subuh tido balik.haha tapi nie bangun kol 4 pg 3 pg. wadehaallllll.... huhu

hari nie means sekarang la. lagi kronik. pukul 2am dah terjaga. huhu semalam mmg aku tido awal xsilap 10lebih dah tido. sb still x sihat lagi.. flu n batuk makin menjadi-jadi.. ;(

now terjaga pukul 2am. n nak tido balik memang xblh. dah segaq bugaq sangat dah. memang g2 la jadi sebelum nie pun. aku memang xleh tido balik kalau terjaga. berbeza sangat cam dulu. jaga p lapanpulohkali pun. stil boleh tido balik siap blh sambung mimpi apa yg aku mimpi sebelum 2. haha

n 1 lagi. bangun ja mesti lapaq. b4 nie aku hadap roti ja. roti gardenia 2 2 3 keping. kak aku pun heran. 'apa la ang lalu makan sangat awai pagi nie' haha

pagi nie roti dah abeh. terlupa nak beli ptg td. so godek2 dapuq ada nasi. terus wat nasi goreng. gila rajin aku. hahaha

nie ha rupa nasi goreng aku. dont judge a book by its cover okay. haha



ini la rupanya 'Nasi Goreng ikut Tekak Sendiri' pada 4 pagi. haha aku bantai ja apa yg ada. yg penting ada sayuq banyak2. i loikeee...

tapi agak penyesalan sb aku terlupa nak kurangkan minyak. n now tima padahnya batuk x henti-henti. huhu aku sendiri blh terlupa yg aku batuk xmau2 sekarang nie. dah makan baru sedar. aishh. apa punya turr la..x daya untuk habiskan. sebelum batuk sampai sakit kepala better aku stop. pekena tea o ais plak.. ( padahal xda beza pun kan. xmkn benda berminyak tapi minum ais.. hahaha )

well aku sakit macam mana pun aku memang susah nak tinggal ais. pagi2 buta pun buka peti ais lg. n habit aku tokak ais cube after minum.. bunyi prop prap 2.. nikmat gila okay.. pas2 pipi kebas akibat sejuk terlampau. haha

tapi aku penah stop ais dalam 2 minggu.kira lama sgt dh la 2 kan. haha 2 pun sb aku sakit tekak teruk. sora dah xkuaq langsung dah. dah macam itik aanngg.. so nak x nak kena stop jugak ice. kalau x hilangla suara seksi i nie. hahahaha

aku xtau la macam mana kalau pregnant nanti. kan dalam pantang xblh minum ais. 2 bulan lak 2.. wah jangan meroyan sudah la. hahaha (jauhnya aku pk. kawen pun blom.. haha )

tapi bila stop ais memang best. time aku stop jap dlu. badan rasa ringan ja. n bila banyak minum aiq masak kita rasa lagi kuat n bertenaga. tapi 1 ja yg aku xtahan. kena ulang alik p toilet. asyik terkucil ja. huhu
bez mcm mana pun aiq masak. aku tetap setia dengan aiq sejuk. x remaja la kan x minum ais. haha tapi kaannn... aku suka tgk orang laki minum aiq panas. tambah2 lagi kat kedai2 makan. bukan minum time pagi. time pagi normal la kan. tapi bila time lunch ke dinner ke. still minum aiq panas. wahh.. rasa hotnya kamo ! kahkahkah

ok dah aku dah banyak merapu dah nie.  ar semalam kan aku berjaya takutkan orang. haha aku terjaga dalam kol 4pg cam 2. sebab blackout. panas n nyamuk byk btl. ditambah pulak dengan aku sakit kepala bagia nak gila. huhu bayangkan nak letak kepala atas bantal pun sakit. :(

so aku kuaq dok depan umah.. ambil angin pagi. time 2 stil gelap lagi. tapi x takut sgt pun sb kucing banyak teman aku. hehe tapi yg best 2 ada la orang lalu lalang nak p keja , p hantaq anak sek la. ramai yg brek mengejut.. myb sebab terkejut tgk aku. tetiba dok mencangkung depan umah.. myb depa ingat hantu kot. hahaha last aku masuk dalam umah balik sebelum ada orang yg terjun dalam sungai depan 2. haha

now pukul 5am. asa macam nak wat 2 lagi la. haha



notakaki : thanks coz always be my side. :)

No comments: