14 Jun 2012

Semoga Allah lindungi aku .




tadi tengah mandi tetiba aku rasa cam ada something wrong kt leher aku. coz tengah gosok-gosok sabun asa macam ada benjolan sebelah kiri . ada la lebih kurang besar biji guli bila tekan ja sakit.before nie aku x perasan pun sebab bila xpegang benjol tue x rasa apa pun . bila pegang baru sakit.

lam hati aku myb biji kelenjar biasa ja nie coz b4 nie mmg aku selalu jadi g2..tapi yang pelik.klu biji kelenjar tue dia asa cam biji kecik ja..n bila pusing kepala kiri kanan akan rasa sakit . tapi yang nie lain .
aku pegang asa sakit and biji nie besar.

so dengan kehebatan dunia teknologi sekarang aku pun dengan gigihnya bertanya kt Prof . Google.haha
search punya search feedback dia semua yang menakutkan aku..uwaa... kebanyakan aku search semua jawapan dia tiroid and cancer.. meroyan aku sensorang lam bilik nie.uwaa.. cuma ada 2 ,3 ja website cakap myb sebab metabolisme x ok . so darah xlancar. lebih kurang macam angin dalam badan banyak la.bila dapat feedback macam tue aku jadi la normal sikit . hehe and satu lagi tiroid nie jadi bahagian depan leher . aku plak jadi kt bahahgian kiri. tapi ada jugak website cakap tiriod nie boleh ja jadi kat mana-mana n wanita lebih mudah kena tiriod berbanding lelaki.. terus aku meroyan balik.. uwaa...

pas tue aku search simptom-simptom tiroid nie. antara yang memang ada kat aku . mudah kebas ,pening kepala , loya , sakit leher , suara or tekak x ok. cepat bepeluh and penglihatan terjejas.

kebas---> memang aku cepat sangat kebas sekarang nie.tambah-tambah lagi kaki and tangan kiri.kebas bukan kebas biasa macam kebas semut-semut tue tapi kebas memang x boleh gerak langsung.time aku kebas g2 memang aku dok tebayang myb macam nie la orang lumpuh gamaknya..huhu

pening kepala ---> yang nie toksah nak cita la.myb dari azali lagi aku sakit kepala.since aku sek menengah lagi aku memang jenis sakit kepala. yang nie aku dah biasa dah n aku rasa nie sakit keturunan sebenarnya sebab wan aku jenis pening kepala jugak pas tue turun kat mak aku n now aku mewarisinya..haha sakit kepala bukan jenis tempek koyak terus lega ok . sakit kepala sampai muntah-muntah n asa nak hantuk kepala kat dinding ja. serios sakit . huhu

loya ---> yang nie adik beradik dengan sakit kepala tadi la.tambah-tambah lagi time nak period .memang supa orang pregnant lagi . makan silap sikit tima la hazab memuntahkan segalanya.membazir ja makan.huhu tapi kali nie loya aku lain.sampai asyik telan asam ja.dah la musim exam. huhu

suara and tekak xok---> yang nie dah ok sekarang tapi problem kahak ja.bangun tido kompom perit tekak.aku jadi gini start dari demam teruk ari tue.sampai dekat seminggu lbih aku xda suara.bila ada pun memang kalah suara serina redzuwan la.aku pun risau gila time tue takut suara aku yang lemak merdu berkrim nie x wujud dah.hahah but Alhamdulillah sekarang dah ok cuma problem tekak tue ja la.bangun tido aku akan sakit tekak and kahak banyak.b4 nie aku search dah n ada cakap sb toksin banyak lam badan. but now sangkut ngan sakit leher nie plak .huhu

cepat berpeluh ----> yang nie paling aku pelik.serios dulu aku bukan jenis cepat berpeluh.yer aku tau memang berpeluh nie bagus kan tapi kipas atas kepala pun aku tetap berpeluh jugak..apakejadahnya kan. huhu aku rasa myb cuaca sekarang la kot kan.kedah kejap panas kejap hujan tapi sekarang nie.aku xtau la apa sebab yang sebenarnya . kalau sebab pembakaran lemak .ok jugak ! sila la peluh sampai basah kuyup pun .aku xda halll...haha

penglihatan terjejas ----> now penglihatan aku memang dah makin teruk.pakai spec pun aku still x bapa clear .kalau kuar malam terlupa bawa spec memang aku xkan drive la.xpasai ja belah keta orang.mata aku silau teruk.bila tengok cahaya lampu aku xleh fokus .nampak kembang ja..sem depan kena wat spec lain.huhu


tue la simptom2 yang ada kt aku sekarang.  , tapi kan ada satu simptom tiroid nie berat badan menurun. ok aku selamat yang tue..berat badan aku mendadak naik.haha apa-apa pun aku still risau jugak. aku xmau sakit-sakit nie.tambah-tambah lagi dengaq operation bagai.seram sejuk mak jemah ok. huhu

lagi satu apa yang aku tau tiroid nie even buat operation pun still akan ada balik nanti..dah tue xkan asyik nak operate ja..uwaa... apa-apa pun doakan aku xdak kean penyakit apa-apa ok..aku tengah positifkan minda aku nie. INI HANYA SAKIT ANGIN DALAM BADAN JA .

kalau lam 2 ,3 minggu still x surut jugak , aku kena p wat check up . takut jugak.huhu



tetiba lapar kek nie la. kalau SR ada kt changlon kn beshh.. :(
(gambar xda kaitan)








notakaki : aku baru dok belek2 leher aku nie..aku rasa macam nak naik satu benjol lagi..uwaaa..

No comments: