30 Aug 2012

Penang

hari raya ke4 aku n family p Penang jap..ntaq Reson balik Sabah.sbnrnya xplan pun nak p ntaq dia sampai airport..asalnya nak ntaq kat shahab ja dia nek bus p penang..tapi kebetulan lak kami mmg nak p jejalan..saja release tension..letih gila dari bulan posa lagi..tapi xtau nak p mana..so decide p penang..p balik hari ja pun mana boleh p banyak hari..anak2 ramai kat umah nnt teriak abeh orang xdak..p saqi pun aku dk teringat kat boboi dah sb dia jenis tido ngan aku tiap2 malam..nnt aku balik sana xtau la..cian dia.huhu ok dah sambung cita.. :)

dalam pukul 12lebih kami bertolak p sana..plan nak kuaq awai lg tapi aku kena settle wan aku dulu..bawak dia amek ubat suma.Reson pun p jumpa doktor suma..dah settle terus p pick up Reson kat umah dia..

otw kat highway ada 2 kali jem teruk..1st b4 gurun xsilap aku..sb ada treler rosak tengah jalan.2nd dekat tikam batu..kat c2 xdak apa pun tapi heran tetiba slow..daripada bersesak tengah jem..aku stop jap kt RnR Gurun..minum2 jap.pas2 kat tikam batu stop makan nasi..picnic tepi highway lagi coz mak aku masak kat umah wak bekal. :)

see ? dekat sejam lebih ok stuck dalam jem nie..nie kat tikam batu .

isi perut jap..time nie kami pun tumpang feel ala2 orang nak balik kampung ok..dah dkt rnr nie pun parking full..mmg sesak dengan orang.

dah settle suma kami bertolak n Alhamdulillah jalan dah ok.. dalam pkl 5 sampai penang..gila la 5 jam dari kedah p penang..Selalunya aku p perak 2 jam lebih ja..kali nie penang dah 5jam myb sb jem pas2 kami lak stop2..

akhirnya....

PENANG !!!

aku masuk penang mmg otak zero..aku xtau jalan langsung..cuma guide dari orang ja..Thanks 2 ngah sb jadi tourist guide xrasmi aku..agak2 blur cket mula sms dia.. thanks ngah ! :)

naseb baik jugak Reson tau jugak cket2 jalan penang..so xla tercengang sangat..tapi banyak jalan kami pakai ikut signboard ja..bak kata mak aku ' xkan sesat la..pusing pusing dok atas pulau nie jugak..hehe '

memang betul pun..aku tengok jalan penang nie pusing pusing dk kot tue ja..cuma dia banyak simpang n lane so kena sentiasa alert la kalau kita x pro lagi.
sampai pun dah pukul 5 lebih so mmg xsempat nak jalan merata dah..kami sempat p Batu Ferringhi n Padang Kota ja.. insyaAllah next time ronda2 lagi.. :)

nie kat Batu Ferringhi.. (tol ka eja cam nie..hentam ja la.haha )

xda orang sangat coz cuaca nak hujan so sapa la nk lepak tepi laut kan..cuma geng2 mat saleh ja.depa xtau tgk pokok hujan kot..haha

2 beradik... *Auwww

angin memang sangat2 kuat..aku tengok ombak pun dah kecut perut..takut tetiba mai tsunami..xsempat den nak kawen..hihi

tapi kan aku memang hangin jugak la bila tengok ada family tue rileks ja biaq anak depa mandi laut..myb budak2 tue around 4-5 tahun asanya. ombak tinggi gila kot..kalau jadi apa2 mau meraung 4 hari 4 malam.aku asa myb geng2 foreigner kot tue depa xpaham bahasa cket..haha yg xtahan tue siap berbikini tepi laut..gila sejuk kot..myb kulit depa cap crocodile. haha

cantik kan ? RESTOREN TARBUSH

kami lepak tepi pantai kat belakang restoren nie jek.tepi restoren nie pun ada jugak 1 restoren yg lawa..nma apa tah aku lupa..restoren tue kat depan nmpk tertutup tapi kat belakang dia wat tempat2 lepak terbuka tepi laut..cantik sangat..n agak eklusif la aku tengok..cuma x sure halal ke x ek.kalau halal teringin nak masuk.tamabh2 restoren tarbush nie.siap ada 2 tingkat lagi n waiters dia dressing ala2 cam pelayan kapal sejibik..dalam kamera Reson ada lg gambar kat cni..tp aku pun xsempat tengok lagi.kna tggu dia balik dr sabah la..huhu

kami dk kejap ja kat cni pas2 turun balik lepak kat pantai bawah plak..bukan nak lepak sangat pun tapi memasing nak singgah toilet so stop c2 jap..tapi malangnya toilet tutup plak..huhu so berposing kejap. :))

our beloved mom.. muahh !

xtvt wajib tiap kali p pantai..harusla bajet supa kreatiff okk !

tapi kak aku xpuas hati coz aku tulis nama dia g2 so dengan gigihnya dia tulis lain..tulis la hoii..bukan kena bayar..hihi

ini hasilnya...ok la cun... (amek hati huahuahu )

ini hasil kekreatifan adik aku..

time nie mak xtahan nak gelak sb reson asyik sebut c ,d ,e sebab nak bagi senyum...budak nie nampak ja pendiam tapi boleh tahan kelakar jugak.

ok dah cun !

kak paksa reson suh amek gambar nama yg dia tulis plak..budak tue pun layankan ja..xsuka nnt blh padam. ye dak ?? haha

pas tue kami p Padang Kota plak nak mengisi perut..aku memang dah lama x jejak pulau so lam fikiran aku ingatkan padang kota still macam dulu..gerai penuh tepi laut tapi now dah wat medan dah.gambar memang 1 habuk xdak sebab batt abeh..kamera Reson plak perap ja lam handbag aku coz batt low.lagipun time kami sampai padang kota hujan lebat jugak la..dengan angin punya kuat.aku nak makan pun hati dok gelisah kot2 tetiba tsunami mai..waduhh..

dekat padang kota nie memang aku kena bahan cukup2 dengan Reson semua angkara mamak..huhu dari malam b4 p peang tue aku ada kuaq ngan kak n mak plak pesan kat aku ajak la reson makan2 b4 dia balik sana..so aku pun msj reson..dia pun cakap mai la restorn Zaas..dia ada cni..rstoren tue mmg dekat dengan umah sewa dia..aku dengaq ja terus cancell..

aku : ish xmau la..kedai mamak.. bulu tangan dia panjang pastue nnt berpeluh menitik tap tap masuk dalam kuah kari..haha ( aku saja paku dia lgpn mmg aku xsuka mamak..haha )

Reson : amboi..patut la makan nasi xabeh tadi..rasa pelik..hehe

pas2 bla bla bla......

so sampai kat padang kota aku terus oder sotong kangkung..mmg favourite aku coz aku suka mkn yong tau fu..gelojoh punya pasal aku xtengok langsung kedai tue..lagipun orang ramai gila.kan cuti raya..alih2 aku tengok mamak oihhh yg wat sotong kangkung tue..uwaa... aku dah macam cacing kepanasan dah.Reson xabeh2 gelak kat aku..siap ulang balik apa aku ejek dia malam tue..pas2 menambah macam2 nak bagi aku lagi geli..melampau.

cam na pun aku terpaksa makan coz orang len semua dah order yg lain..lagipun tgh lapar sgt kot.huhu tapi aku kan bernas..aku paksa reson makan jugak..haha so aku makan cket ja beda alas perut..thanks reson..hihi

dalam 10 lebih terus p airport..hantar Reson.kat cni pun berjam jugak sb apa yg plan xjadi..Reson plan nk tido hotel berdekatan coz flight dia 10am esok tue..pusing cari hotel suma full.kan musim cuti..time cari hotel Reson tanya la pak cik jaga parking tue kat mana hotel berdekatan..coz reson mmg xbiasa c2..dia selalu nek kt kl..pas2 mak suh kau turun sekali teman reson coz reson memang kadang2 bila kita cakap pure kedah n laju plak mmg dia agak lmbt nak tangkap..so aku pun turun teman.

reson yg tanya pas 2 blh plak pak cik senyum sinis kat aku..myb dia ingat aku ngan reson nie couple n kami tengah cari hotel la kot..aku pun cepat2 lari masuk keta tinggal reson sensorang..dah la hujan.menyampah aku.huhu Reson masuk keta terus gtau reson..dia pun cakap yg dia perasan pak cik tue g2..naseb baik ada abg tue dia kata..abg tue yg gtau..so kami pun p la hotel yg gtau 2 tapi full jugak,

last2 reson suruh patah balik ke airport..lgpun nnt dapat hotel makin jauh dr airport susah plak.so patah balik n dia cakap nak tido airport ja.tapi mak xbagi..airport tue sunyi xmacam klia.dia bertegas nk tido c2 jugak dia cakap dah biasa..mmg la biasa tp kat klia bukan cni..aku cakap kat dia..kami risau barang2 dia tue ja..dengan beg laptop kamera suma..klu pasal dia kami xkesah..apa la orang nak wat sangat kat dia 2.haha

aku pun msj ngah tanya hotel suma..thanks ngah..n thanks jugak kat anip sb jadi internet bergerak aku..hehe aku nk online xbole..Mcd kedekut pakai pasword.. :P krdt lak xbanyak..so aku msj anip suh google jap cari no fon hotel2 cni..so dapat Hotel Sri Malaysia..b4 tue p tny polis2 kat c2 jap cam na nak p hotel 2..hampeh tol..depa xtau ! gena la kalau ada emergenc..polis xtau jalan..aishh..

pas2 kami tanya kat kaunter..naseb kak tue baik sangat..siap lukis plan lagi bagi kat aku..pas2 dia suggest napa xp Kompleks Tabung haji ja..dekat cket..so aku mnx jugak plan nk p c2.in case ada kosong xpayah p dah Sri Malaysia.

Alhamdulillah p ja Tabung Haji ada kosong..standard room rm140 tapi dia dapat discount coz kakitangan gov so rm99 ja..pas2 siap tanya kaunter lagi ada promotion x.mmg melampau tau budak nie.. :P mak aku gtau..reson mmg ada contact no hotel2 penang tmsuk la tabung haji tue sb kat tempat keja dia yg urus suma bila staf2 kena kursus or event apa2..tapi malangnya semua mklumat ada kat office dia..mmg bertuah punya budak..xsimpan langsung utk personal.

dalam kol 1230am..kami pun bertolak balik..pkl 2am sampai jitra..non-stop aku drive p dan balik.time p stop jugak rnr..time balik aku malas nak stop sb yg lain semua pakat tido..kak aku plak bila terjaga offer diri dia nak drive pas2 5 minit aku beralih tengok dah lena balik..hampeh toi..last2 aku ja drive terus senang.. Alhamdulillah semuanya selamat p dan selamat balik.. :) Next time insyaAllah ada rezeki nak p jejalan sana lg aku siap google lagi mana tempat yg bez kat sna..byk gila ok..tp sem nie ingat nak jejalan tmpt yg xda laut coz cuaca hujan kan..myb nak p hatyai kot..jom umi ! hihi

notakaki : Alhamdulillah , syukur atas kebahagian ini.. :)