10 Mar 2013

Lecturer 'kesayangan'

tetiba asa nak wat entry untuk lect 'kesayangan' aku nie. sb aku rasa perjalanan aku ngan dia macam drama plak.. kemain 'aku dan dia' haha

Alkisahnya begini... aku dgn penuh beraninya mengaku aku repeat fmII.. haha 1st time repeat paper kat uum nie. mula-mula asa down gila jugak. setiap masa dok elok ja tetiba aku teringat pas2 mula la air mat bercucuran.. hihi tapi lama2 aku dah boleh tima dah. dh boleh redha dah dengan apa yang berlaku,. ini ujian n mungkin juga balasan atas apa2 silap aku sebelum nie. so aku tima n positifkan diri. In Shaa Allah ada hikmah atas semua ini.. mudah-mudahan..Amin..

tapi kan buka yang 2 aku nak cita. tapi nak cita pasal 'lect kesayangan' fm aku 2.. sem lepas time aku amek fm memang aku amek dgn dia jugak . ok la aku namakan dia Mr H. kawen ke xlg aku pun xsure. asanya mcm xkawen lagi sb xnampak pun nilai kebapaan. haha

Mr H nie diketegorikan 'lect killer' jugak la sb 2 aku sayaaannnngggg dia sesangaaatt..... dia ngajar memang straight. kalau org yang jenis otak math memang aku rasa boleh catch up la.. tapi kalau otak banyak makan hati ayam macam aku nie. memang agak sakit la nak catch up.. silap2 dk catch ja .. up nya idak2 jugakk.

aku dah serik dah ngan dia. rule dia memang banyak ok. 1st dia gtau siap2 dia xkan bg pity marks. pas2 kalau kita xtau jawab but still try utk jawab soalan 2 ( dalam exam) dia still xkan bagi marks. kekadang aku pk balik. macam mana la kita nak tau soalan 2 kita jawab betul ke x. thats why la kita jawab g2 kan. kalau kita memang dah tau dah apa jawapan betul . xda namanya exam kaannn.

best pasal dia..dia xda bg asgment susah-susah macam another group. siap kena buat financial statement semua. group kami kena wat case study ja. tapi berat kat quiz la. coz dia akan on the spot ja buat quiz. so sapa ponteng memang kim salam ja la.

itu cerita sem lepas..

sem nie plak punya cerita memang drama sakan.. kalah drama #Karlos. kt tv3 sekarang. syazwan zulkifly berlakon. hari isnin kol 9. sempat promote. hahaha

sem nie aku repeat so aku memang bertungkus lumus nak dapatkan lect ok. orang xberapa nak cerdik gini la. huhu so atas nasihat kawan2 depa suma suh cari lect Puan M. aku pun contact la lect 2 nak tny dia ngajaq group apa.. so blh aku add group dia. tapi sayaangggg.... dia dah xngajar fmII sem nie. dia ngajaq fmI ja. keciwaaaa....

so aku pun tawakal ja la masuk kelas fm yg aku add 2. aku xleh tau sapa lect group 2. sb kat learning zone still xda nama lect. maka..hari yg dinantikan pun tibaaa....


jenggg...jenggg.....


masuk-masuk kelas ja.... tara...... Mr H kesayangann ku rupanyaaa.....uwaaa
memang time nie aku dah xsenang duduk dah. sb aku tau dia dh tgk aku. dia jenis suka tgk orang cket n than aku tau dia jenis cam muka orang. so ari 1st kelas... dia mula la mukadimah dia dengan segala rules dia. paling xtahan 2..macam2 dia dok cita macam perli aku ja.. ke aku yg perasan. haha

kuaq ja kelas 2..aku pun decide ngan sorang kawan aku lagi. utk change group. dia baru amek 1st time. tapi dia ada byk paper lain yg kena repeat so dia pun xmau amek risiko lagi. kami pun decide amek lect puan R. lect nie pun ok jugak. dekat  seminggu kami kelas ngan dia. Alhamdulillah sangat2 baik.. n paham dia ngajaq. ..lega sangat rasa...

tapi kusangkakan.. kegembiraan aku akan berpanjangan.tapi rupa2nya.. ada jugak penghalang.
masuk ja minggu ke2... masuk ja kelas fm... taraaaa..... Mr H kembali !!

aku pun mula la nak sedapkan hati aku. xpa.. dia myb ganti Puan R kot ari nie. last2 dia cakap ' i will lecture u until end of this semester ' makk oiiii..memang rasa nak tercabut dah jantung aku time nie. paling xtahan 2 dia dah mula2 pandang-pandang aku. mesti dalam hati dia kata ' hang nak laqi p mana lagi..dah masuk perangkap aku balik dah.. '

aku behave ja. wat macam xda apa2 ja.. dia ngajaq macam biasa. aku dok agak tepi dinding cket so memang susah dia nak mai jenguk. dia memang jenis suka jalan tengok student wat keja or tanya soalan. tapi aku lega aku terlingdung cket. tapi memang dia nie xmau ngaku kalah okayy.. dia selit jugak nak mai tempat aku. last2 xleh masuk sempit. kahkahkah...

2nd day.. dia ngajaq macam besa. dia bg kami buat latihan.. pas2 tetiba p depan panggil nama sorang budak laki nie. pas2 nama aku..so aku angkat tangan macam biasa ja la. aku dah dapat agak dh.. mesti nama budak repeat. tupp22... memang betooii..

dia selit jugak mai kat tempat aku. pas2 aku wat dekk ja..wat2 macam dok wat soalan. last2 dia ketuk meja aku ngan laser ( apa benda tah org pggl menatang nie) . pas2 dia tny aku sem lepas dapat berapa... aku pun cakap la.. dia kata amek kelas ngan sy kan.. aku pun yer kan ja la. pas2 dia blah sambil senyum sampai ke telinga... motippp ?

n todayy... dah mula start sembang dh. haha ari nie dia wat quiz mengejut. so mcm biasa jawab ja la. aku xcuak sgt sb aku dah boleh agak part mana dia nak wat quiz. hehe tengah2 dok jawab soalan dia mai kat aku.. kebetulan lak.. ari nie sebelah aku xda orang so dia memang dengan mudahnya menyelit mai la. aku pun wat2 la muka baik innocent gila. haha tny dia betul ke x.. dia senyum ja, ( ingat aku tergoda kot..snyuma syazwan ja aku tergoda..kahkah) pas2 aku tanya la ada 1 soalan 1 keliru cket.. pas2 dia pun gtau jawapan... yeayy.. haha

last2 kami berdua pun tersenyum rianggg.... kahkah

masa nak abeh klaz dia macam bg tazkirah dia cket.. pong pangpong pang ckp.. yg paling xblh blah 2..dia kata dia bukannya killer sgt..kelas lepas pun still ada student ada dapat A+ so dia xda la straight. yg penting dia ckp kamu semua kena berusaha. wah mcm xpercaya ja dia tetiba ckp positif gini.. kalau x xabeh2 dgn rules dia.. :P

so pada pandangan aku.. dia nie ok. cuma orang kena ok dgn dia. hopefully aku  blh score kali nie. sem last lak 2..cuak wehh.. huhu dia nie ok.. myb dia ngajaq agak straight sb aku rasa dia nie dulu chinesse n now masuk Islam. nama dia pun ada pelik cket. n dia putih mata sepet macam chinese. so orang cina kan memang depa agak tegas ngajaq.

apa2 pun aku rasa nie memang best moment la. walaupun benda sedih berlaku iaitu repeat paper, tapi aku percaya Allah aturkan yg lebih baik untuk aku. mudah2an ada hikmah di sebalik semua nie. n mudahan jugak aku akan berbaik kembali n x bersangka buruk lg dgn 'lect kesayangan' aku nie.. :)))








No comments: