10 Oct 2011

Allah itu Maha Penyayang..

tajuk entry kali nie semacam ja kan..bkn apa sejak 2 menjak nie aku didatangkan dgn dugaan bertalu-talu...walaupun agak hiperbola ayat aku ini tp serius mg tol..aku tertekan..aku sedih..
tp kan sebelum nk wat entry touchng2 ne..aku nk share something..gud news tau!!
AKU TURUN 4 KILO! *sila baca dengan jelas dan berulangkali yer...hehehe
alhamdulilah aku dapat gak kembalikan berat normal yg paling berat aku dulu..*paham x maksud yer..i mean berat yg plng maksima aku dlu 55 ja..tp sem lpas nek smpai nk dkt 60..hahha makan gajah pa ak sem lpas kn..hahaha

ok2...switch on lek mood sedih...:(
lam 2,3 minggu ne aku didatangkan dengan pelbagai dugaan..walaupun problem 2 kecik tp bg aku stil asa berat sb aku ne jenis teliti ket..n criosly bla da mslh aku terlalu pk n kadang2 sampai terbawa2 lam mimpi tau..haha

first,aku dpt berita aku kena jadi pengarah projek tu 1 program ne..sem lpas ak dh pas projek ne pd owg len tp tgk2 sem ne budak 2 tarik dri lak..so exco cari aku..tp aku xp meeting pn..haha keras ati gak aku ne kan... bukan aku nk melawan tp bayangkan lah klu kita mg xblh nk wat benda 2..tp still wat gak..tak ke jahanam suma kn..aku asa better aku ukur baju kt bdn sendiri la..agpn nak wat sesuatu kena ikhlas kn....ceeewaahh...:)
tp kn benda ne dh setle dh..depa dh dapat pengganti aku dah..Alhamdulilah..Allah permudahkan segala urusanku...amin..

second,nset aku hilang!! uwaaa.....mg sedih gla kot...2 malam xtdoq lena weh...walaupun nset 2 selalu bikin panas kt aku..selalu ja wat masalah tp aku sayang gila nset 2..tmbh2 ag sim n memori kad..berlonggok gmbaq2..huhu siang malam keja pk ja..nangis2...huhu
tp kn da hikmah atas pe yg berlaku..aku pn beli la nset baru..b4 ne mg dh bertekad dh akn gna gak nset 2 smpai la titisan terakhir..sampai rosak smpai xleh on lngsung bwu nk beli len...tp 2 la kita hanya mampu merancang..Allah yg menentukan...ak redha dan pasrah...

ok ne nset 'unik' kesayangan aku...yang dh pergi meniggalkan aku...uwaa..











now,dh bertukar dgn yg ini....jeng2....ngeee~~

tp aku punya bkn caler hijau kt tepi 2..tp kaler gold..shiny2 ag..hehe

tp kan..xbez sgt pn nset ne..huhu ada gak penyesalan beli nset ne..tp xpa..bknnya kau nk guna sgt..beh boring pn ak online ja...hehe
xpa2..bersyukur la dh dapat bli nset..manusia mg xpenah nk puas kn..*cepat2 muhasabah dri balik...ngee~~

n third,sumpah yang ne la dugaan yang paling berat ku lalui...terseksa zahir dan batin tau...:(
aku ada selisih faham cket dgn one of my bff...nama bialah drahsiakan...erm aku xtau kat mana silapnya...myb aku ne terlalu sensitif kot..agpun time benda 2 berlaku mood aku tgh x stabil..
sehari gak la kami xcakap..n crios mg aku down sgt...seharian aku keja nangis ja...meraung-raung atas sejadah...itu ja yang aku mampu and Alhamdulilah..Allah mudahkan segala urusan aku..Dia beri petunjuk untuk aku selesaikannya secara baik.now aku ngn dia dh ok..cuma kureng horeyyy2 cam dulu..dia ok cuma aku ja..asa cam na tah..jauh d lubuk hati aku aku sikit pn xmarah..jauh sekali nk membenci..bila bermasam muka ngan owg pn ak jadi cam cacing kepanasan dh...aku xboleh...cuma aku asa wat masa sekarang lebih baik cam 2..aku takut nt bila terlalu happy akan terlepas cakap lak..aku xmau benda 2 berulang lg..cukup la sekali..
so...SILENT ITS THE BEST WAY...

bila jadi suma dugaan ini..baru aku sedar kesilapan aku...
aku alpa..aku lalai pada Maha Pencipta...now ak bersyukur aku didatangkan dengan dugaan2 ini..suma nie wat aku bertambah kuat..bertambah dekat ak pada Dia...bersyukur padaMu Ya Allah..Engkau masih ada tika ku susah...

n xlupa pada someone..yang sentiasa da di sisi aku..kadang-aku sendiri yang asa segan ngn dia..kadang2 aku lupa pada dia..tp bila aku susah dia la orang pertama ada di sisi aku...tiada orang sebaik dia..dia la kawan yang terbaik aku penah jumpa...hati dia terlalu suci..terlalu baik..

Syerida bt Sukeri...i love u yunk!!

so..pada siapa2 yg ada masalah or ditimpa musibah 2..banyakkan la memuhasabah diri..jangang salahkan takdir..Allah itu Maha Berkuasa..Dia dah tentukan yang terbaik buat hambaNya...
n aku ingat time last form 6..cikgu eko aku ada pesan..Cikgu Pawziah..dia pesan pada aku n kawan2..

"walau camana pn sibuk.jangan sesekali lupa akan Allah...biLa kita lupa pada Dia..Dia akan lupa pada kita"
Aku besyukur sangat2...Allah masih tidak lupakan aku..itu buktinya Allah itu Maha Penyayang..





No comments: