18 Oct 2011

kenangan terindah

setiap orang dalam hidup mesti da pengalaman CINTA yg sukar tuk kita lupa kn?
n me 2..terlalu suka tuk lupakan walaupun dh bertahun dh perkara ne blaku..
dh jadi sejarah dh...
tp i2 lah yg dinamakn cinta..
walaupun kita pernah disakiti tp kita xakan membenci kn..
pada awalnya memang! sakit hati sgt2...klu leh cam nak maki ja org 2..
tp lama kelamaan..wat la cam na pn kita still ngat dia..
kita stil nk compare dia ngn org len..
kita still akan ngat segala kenangan ngn dia...
kita still akan rasa dia yg terbaik walaupun dia dh penah lukakan hati kita..
hebat kan kuasa CINTA...

kalau orang tny kita..napa minat sgt ngn dia 2 ek? nsem ke? kaya ke? baik sgt ke?

seriously mg xmmpu nk jawab..
nk kata dia nsem? erm biasa2 aja...juz sedap mata memandang..
nk kata dia kaya? sederhana ja..mcm aku..xda ank datuk ke..cucu datuk yer la kn..
nk kata dia baik sgt? erm setiap orang xpnh da yg sempurna kn..dia ada baikya dia ada buruknya..

betul cakap org...KALAU KITA BETUL2 SAYANGKAN ORG 2..KITA XKAN ADA ALASAN SB APA KITA CINTAKAN DIA....

semua itu lahir dari hati..tanpa dipaksa tanpa diasuh...
n 1 ag...
yer akhirnya aku percaya pada..
CINTA PANDANG PERTAMA....

pandangan pertama yg membuahkan bibit cinta...
yg menyatukan dua hati..
berkongsi suka duka bertahun lamanya...
sama2 menjadi penguat..
sama2 menangis..
sama2 ketawa...

tp sayang...semua itu kenangan...
kenangan yang sangat terindah dalam hidup aku..
walaupun sangat perit..
tp aku bersyukur aku mampu bangkit..

6 tahun berlalu..
aku dah mampu untuk meneruskan hidup tanpa dia..
aku kuat kerana kecurangan dia,.
aku berjaya memenuhi impian keluarga walaupun impian aku bersama dia musnah sekelip mata..
aku membina impian aku dengan titisan air mata bersama dia..
bersyukur akhirnya aku mampu buktikan pada dia aku boleh hidup tanpa dia..
aku mampu tersenyum walaupun hati kosong..



bertahun lamanya aku mencari kebahagian..
tp sayang semua itu xsama dengan kebahagian yg aku dapat bersama dia..
akhirnya aku sedar....

ya...AKU MASIH MENCINTAI DIA...


tapi aku tak mampu untuk berpatah balik kerna aku takut luka lama kembali berdarah..
aku hanya mampu memendam rasa..
aku sentiasa mendoakan kebahagian dia...
aku percaya pada takdirNya...

Aku yakin Allah dah tentukan yg terbaik untuk aku..
aku pasrah dan redha jika dia bukan untuk aku,...
aku tetap akan tersenyum andai suatu hari nt aku berpeluang tuk melihat dia bersama orang lain..
aku tetap mendoakan kebahagian dia...


kebahagian dia tetap kebahagian aku jugak..
sb..
dia lelaki pertama yg bertakhta di hati aku...

Aku percaya pada qada n qadar....
aku xkan berdendam..n sikit pun di hati xda perasaan benci..
aku xkan lupakan semua ini sebab inilah penguat tuk aku bangun dulu dan menjadi seperti sekarang...
bersyukur Allah pilih aku...

semoga dia dapat kebahagian yg dia cari selama ini..



teringin nk flashback balik semua kenangan dulu..dari kami kenal sampai la berpisah..
tp aku xmampu nk menahan air mata ini daripada mengalir,...
InsyaAllah..suatu ari nanti akan aku titipkan juga KENANGAN TERINDAH aku di sini...

tapi maafkan lah aku andai post ini melukakan hati sesiapa..
tiada niat langsung di hati..
percayalah setiap yg hadir dalam hidup aku tetap membawa sinar..
ianya sangat bermakna..

biarpun racun yang org lemparkan..
tetap bunga yang duhulurkan..
xperlu nak berdendam...
hidup ini hanya sementara....

saya syg suma org di sekeliling saya...












2 comments:

cik syeri said...

cinta sejati akn hadir sama ada lambat atau cepat..sabar dear!!! :))

Izzati Sobri said...

mg tgh bersabar ne..ehm..ehm..hehe