29 Oct 2011

jangan takut melangkah

rajin beno aku bebel-bebel ari ne...ini semua adalah angkara boring yang amat-amat...serius tak tau nak wat apa...miss kelly cek xdak..so patah kaki..huhu

tetiba aku asa nak share something..semua ni berlaku di sekeliling aku..
dari pemerhatian n pengalaman  aku..
n semua ini kisah benar yer...x ada dongeng-dongeng..:)

semua orang ada kisah silam kan..tipula xda...pasti ada sejarah hitam dalam hidup
pasti ada terselit jugak coretan jatuh bangun dalam kehidupan ne..
yer la...x semua benda indah kan..
kalau semua indah..confirm manusia-manusia akan big-big size punya,,
yer la senang hati katakan...hehe not me ok! i big keturunan..bleh teqa 2..haha

yes ! aku pun ada kisah silam jatuh bangun dalam kehidupan nie..
but now i wan 2 share wit u bout people around me..
bukan mengata oke !
depa suma ne buat aku kagum n bersemangat tuk lalui liku-liku kehidupan ini..
 
First,kawan aku dari sekolah rendah...syuhada
lama dah lost contact ngn dia..dkt 8 tahun n baru-baru nie jumpa balik lam fb..
now..dia dah keja as technician JKR kt Putrajaya..
apa yang wat aku kagum ngan dia coz serius dulu dia serabai ja...
yer la aku pun serabai gakk..xpayah cakap i know..huhu
dia bukan golongan murid-murid pandai or genius..sek rendah kna pggl murid2 ok..hehe
tapi aku respek la sekarang dia dah berkerjaya..dia continue std masuk poli..
n pas2 terus dapat keja..bukan calang-calang company lak 2..untungla...:)
apa yang wat aku sentap ngan ayat dia..mg terharu kagum respek suma ada la..
dia cakap..'Aku syukur sgt dgn apa yang ada skrg..dulu kat sekolah xdak sapa yang pandang aku pun..ang len la tiap kali exam no 1'
 
wah...serius aku x asa bangga dia cakap g2 tapi asa malu..
sb taraf aku ngan dia sekarang jauh beza..walaupun dia da diploma n aku otw tuk degree tp dia dah dapat kerja..aku ne still di awang-awangan..huhu
now..betul la pepatah 'hidup ini ibarat roda'
 
 
congrat syuhada!! sowi aku curi pic kt fb..hihi
 
Second,kawan bek aku..lam 6 tahun dah kawan ngn dia..
tersangat baikk walaupun bengong gak kadang-kadang..haha
anif
perjalanan hidup dia agak susah gak untuk dia sampai tahap sekarang..
seingat aku dulu time dia abes spm..dia keja edar katalog kat umah orang..
jalan kaki..time 2 memang selalu la ngadu kat aku.panas la hitam la sakit kaki la...haha
pas 2 dia continue std kt KISMEC..pas dah abeh dia keja lagi tapi macam-macam keja dia wat..jap keja yang 2 jap keja yang nie..
macam-macam alasan dia..bos teruk la..gaji murah la..aku layankan ja telinga dengar..
besala orang laki kan..pantang ditegur dicabar...haha
jangan marah yer big bro ! :P
 
now..dia dah keja tetap kat TNB..keja tengok anak buah wat keja ja..untungla...
tapi still ngadu kat aku dia makin hitam sb keja tengah panas..xpaham tol aku ngn dia ne..ada ja xkena..haha
berbaloi la..keja teruk gaji teball kan....hihi
ehem..tekak asa gatai ja nak makan benda free..McD pn jadi la..kihkih
'susah-susah dahulu senang kemudian'
congrat anif..wish ur life more better in future...cepat2 kawin..lapaq nasi minyak ne..semoga sentiasa bahagia ngan dayah k..:))
 
 
jangan takut untuk melangkah..'susah sekarang tak bermakna selamanya akan susah'
terus melangkah 'kebahagian pasti ada'
InsyaAllah..:)
 
 
p/s:nnt la aku wat sal aku..asa cam panjang semacam dah ne..haha wait next entry k !
 
 
 
 
 
 



No comments: