17 May 2012

cermin diri



sekarang nie aku tengok makin ramai orang suka bercakap dengan cermin.

maksud aku beria-ia bagi nasihat , kondem orang , kata orang , warning org n apa-apa lagi..

konon-konon dia ja yang betul . orang salah.

tapi hakikatnya dia x sedar . apa yang dia dok kata orang bagi nasihat kat orang tue la yang dia dok buat.

so better cermin diri n scan hati dulu before cakap dengan megahnya kat orang lain.

jangan cuba nak menjatuhkan dan memperbodohkan orang lain sampai x sedar diri sendiri yang dipandang hina n bodoh.

hidup dalam dunia nie simple je..kau cakap pasal orang . one day kau pulak akan jadi macam tue.jangan terlalu meninggi diri n ego dengan apa yang kita ada..itu milik Allah. Ingat tue !

hidup nie macam roda.ari nie kau bergembira atas kesedihan orang lain tapi esok lusa.kau akan rasa jugak apa yang orang tue rasa.Allah Maha Adil.

so jangan menjadi bodoh sombong.bersederhana la dalam semua hal.

yang penting mohon pada Dia..tunjukkan yang betul.

lembutkan hati . lapangkan dada.

sekian terima kasih.....




notakaki : ini blog aku , itu fb aku , itu twitter aku.so sukahati aku la nak cakap apa pun..hahaha

No comments: