2 May 2012

kasut melayang

nie cita minggu lepas tapi aku baru nk update...besa la i kan bz...(saja wat-wat bz..ahaha )

Alkisahnya begini..minggu lepas kan student Uitm cuti so aku pun spent time jap jumpa 'sahabat sejati' aku nie..dah lama ok xjumpa...dia kan rindu i..so paksa-paksa i kuar ngan dia..hahaha

gurau ja..aku pun nk jumpa dia jugak coz dah lama x sembang-sembang..so kami pun decide ari jumaat lepas nak jumpa.sementara nak jumpa pun macam-macam hal jadi tau..yang banyaknya aku la yang wat hal..haha

rupanya memang semua tue petanda yang akan jadi 'something'..

aku nek bus p AS n dia terus p sana sembahayng jumaat dulu..

Maka bermulalah alkisahnya..haha

tetiba pas sembahyang dia text aku ' kasut fiz hilang '

aku pun terkejut la kan...tapi terkejut ja la xda aku tolong pn.haha dia kat masjid aku kat shahab gena nak tolong.. (alasan )

last-last pak cik kat masjid tue bagi dia kasut masjid..haha

pas tue mula la round city plaza nak cari kasut.sementara nak cari kasut isi perut kat Mcd dulu.nak makan pun x senang ok jap-jap dia dok teringat kasut dia..aku nak makan bubur ayam Mcd tue pun asa cam makan kasut..cam nak ja amek kasut aku bagi dia makan..hahaha

dok tengah syok-syok makan tetiba dia cakap kuat 'ala stokin Adidas tue..baru basuh lak tue '

adoiii haiii..aku ingatkan apa la tadi... huhu


last-last aku tanya dia kasut mana pakai ? mahal ke ?

dia kata kasut baru beli dekat 100 jugak la...ooo...last-last aku baru dapat tima napa dia meroyan sangat..haha kasut mahal upanya... haha

dah abeh meroyan kat Mcd tue..sekarang dia dok meroyan nak beli kasut baru plak..punya la susah.dia punya pikiaq tue macam nak beli Ferrari sebiji ja..pusing punya pusing..pk punya pk last-last dia dah decided nak beli kasut mana..cun jugak kasut tue aku pun berkenan...taste aku jugak la.tapi before tue taste aku caler pink tapi dia xmau..hahaha



mari kita tengok gambar 'mangsa masjid' nie....





kasut coklat tue kasut masjid..haha stokin pun x nyempat-nyempat nak beli dah..aku suh ja beli stokin murah Hello Kitty..dia xnak..hahaha



kesian sapa yang excited p buka kotak nie..myb ingat ada kasut zara tapi syg kami boh sampah..hahaha




last-last apa yang aku dapat simpulkan atas apa yang terjadi nie..dari segi shopping orang laki ngan pmpn sama ja..orang laki memang jarang shopping tapi sekali shopping semua barang brand..barang mahal.perempuan lak memang gila shopping tapi pmpn jenis x kisah sangat...stokin 3.90 ja..kasut baju hat mana yang longgok pun beli ...xkesah.nie aku cakap dari pandangan aku la..n perangai aku sendiri memang cam ne...aku x kesah sangat brand..barang-barang brand nie kalau aku minat sangat ja baru aku beli..yang mana longgok lelong memang aku laju..haha

dulu pun aku penah beli sandal dekat kedai biasa ngan kedai Bata..kasut memang design sejibik...yang lennya myb kualiti la kan...x silap aku yang beli kt pasar malam tue RM 15 cam tue ja..kat Bata dekat RM40 jugak.tapi yang aku beli kt pasar malam tue la yang tahan lama..yang Bata tue kena hujan sekali ja terus mengelupas..yang kat pasar malam tue buka setakat hujan,.ribut angin taufan ok ja pun..


see ? bagi aku mana-mana pun xkesah.kadang-kadang kalau kita beli kasut murah tapi kita pandai pilih n gayakan kasut tue akan nampak mahal..x caya..ampa try..haha tapi bukan aku kata Bata xok..Bata mmg ok.aku memang suka terutama Heels dia sb sangat selesa.n harga dia pun ok berpatutan la ngn aku student lagi nie.. :) kau nak bergaya sakan tunggu la pegang duit sendiri nnt..stkt duit mak ayah xpyah la nak over sangat..kalau anak datuk tue len cita la kan..




notakaki : kadang-kadank kata hati tue benar..macam fiz dia dah x sedap hati dah pasal kasut dia nie..last-last betul kasut dia hilang.siap nak bawa selipar lagi tapi malas punya pasal x jadi bawak..last-last kasut hilang.haha apa-apa pun jadikan pengajaran yer...jaga-jaga ada mata yang memerhati...hahaha


2 comments:

Nasyha said...

hahaa, lawak la long. pandai pencuri tu pi sapu kasut mahai noh :)

Izzati Sobri said...

2 la pasai ngah..tue pun teqa dia sembunyi dah bg xnampak.tp last2 kena cuqi jugak..haha