3 Dec 2011

bila nak ok ne ! :'(

selera makan membuak-buak..pantang tgk makanan..bangun tido pun ingat makanan
kekadang tahap lapar mg kronik gila..
tapi sayang bila dah makan 2,3 mulut dah asa xda selera..tapi jenis aku bila makan macam mana pun mesti kena habiskan gak..xleh membazir...mg itu diajar oleh mak ayah...kecuali la kalau memang kenyang gila macam ulaq sawa...sampai nak jalan pun kena merangkak..kalau cam 3 tunggu ag x stop..memang cari nahas la..hehe

pas2 bila dah makan..asa nak 'keluarkan'balik....loya ja tekak ne..
makan apa pun jadi serba xkena..
asa nak makan yang tu..tapi bila dah makan asa xkena ngn tekak lak..
makan benda len plak tapi tekak ne stil xleh tima gak...

last-last sekali muntah..:'(



sekarang ajin sakit kepala..kekadang nak mengadap lappy n tengok nset pun asa pedih dah mata...
kira benda-benda yang bercahaya...
so kena kurangkan pakai spec..baru aku rasa ok cket sebab penglihatan aku xkan berapa nak jelas n sharp pada  benda 2...
sakit kepala ni bukan main2 sakit kepala okeh ! kekadang sampai xleh tido..aku makan ubat aku tepek kokyak..punya la nak bg ok..tapi hampeh..:(
kekadang asa cam nak spare ja ubat tido...sakit kepala telan ja ubat tido kan senang...
tapi takut aku...bahaya kalau kaki tido cam aku ne ada simpanan ubat tido..haha


tekak asa pahit ja..klu leh semua benda nak yang masam-masam ja..makan + minum pilih yang masam-masam ja...sebab nak hilangkan pahit ni..tapi stil macam 2..:(
sampaikan setiap kali lepas makan walaupun makan roti ja mseti kena gosok gigi...sebab akan terus rasa loya+pahit...

berbeza dengan dulu..kalau makan benda yang mg feveret aku macam tomyam..aku sayang nak gosok gigi sebab asa bez lidah stil rasa tomyam...mg buruk perangai aku tp itulah aku..hihihi


now..memang keja gosok gigi ja..colgate dh nak abeh..:(






part aku paling takut sekali..dah dekat sebulan jadi cam ne...





rambut aku makin banyak gugur....serios takut sangat2..:(

bukan setakat sikat kadang-kadang aku dk gosok2 cam 2 pun boleh gugur...
aku xtau pasai apa...

sekarang aku try kurangkan makan benda2 yang berminyak..yer la kulit aku ne sensitif mana nak tau sebab 2 ka jadi cam ne..

n aku rasa kena tukar balik conditioner...dulu pakai Sunsilk tapi saja gatai tukar pakai Tracia...




tapi kalau semua benda ni aku dah tukar tapi stil rambut gugur gak cam na..:'(
aku rindu sangat zaman rambut aku time form 4,5..lebat sangat...


tapi sekarang dah makin sikit...kalau ikat pun cam xda perasaan ja rambut tu aku tengok..apa2 pun bersyukur stil ada rambut kan? kan?

aku nak try wat treatment..mana nak tau kot2 ok balik..
asa menyesal time dulu-dulu x jaga rambut...:(

'rambut itu mahkota wanita walaupun kita bertudung'


kita kena la jaga sebaiknya untuk bakal suami kita ugk kann..ceeewahhh ! jangan gatai sgt la kan..hihi






ag 2 aku jadi sensitif sangat2..kekadang ingat kat umah kat kucing pun leh nangis2...:'(



apa2 pun aku risau dengan keadaan aku cam ne..tah bila la nk ok...:(

myb ini tanda2 ABC or benda len...? 

Waallahualam.....





arap2 xda apa2...Amin..:)







1 comment:

cik syeri said...

yunk jgn bmbg sgt ekk..normal yunk rmbt gugur..kalau x gugur 2 yg x normal..n ida pun slalu pning kpala..mayb kte stress kot jdk bnda2 gni..sumenye ok ek sayam??? <3