31 Dec 2011

bye 2011 . welcome 2012 .

cepat sangat masa berlalu kan..aku rasa macam baru masuk ja 2011.nak imabs balik apa yang berlaku sepanjang tahun nie memang aku xmampu sb ingatan aku x sekuat gam 3second tuee...hihi

apa yang aku ingat sepanjang 2011 nie:

-aku start berblogging (15 ogos 2011) semuanya hanya suka2 ja coz aku suka meluahkan perasaan dengan menulis..hati aku tenang walaupun aku sedar xdak org baca pn..haha


-aku single balik.hubungan yang dipertahankan still kecundang n semuanya salah aku..gagal mengawal perasaan sndri. until now aku masih sendiri but Alhamdulilah ketenangan dan kekuatan yang Allah bagi pada aku cukup hebat.Syukur Ya Allah...


-bezday aku yang paling ohsem ! 2x dapat suprise bezday. from my family n frenz.thanks lalink-lalink semua...sumpah terharu sangat ! xlupa jugak yang wish semua..yg kirim hadiah-hadiah..thanks sgt2..bila fikir-fikir lek aku xlayak tuk dihargai sebegini...aku hanya watak sampingan dalam hidup kalian tapi penghargaan yang ampa bagi membuatkan aku rasa aku nie bukan lagi pelakon sampingan tapi heroin Ombak Rindu ! haha









-aku dapat kenal mana itu kawan mana itu lawan...Allah dekatkan aku dengan orang yang membimbing aku ke jalanNya n Allah jauhkan aku dengan orang yang jauh dariNya..Alhamdulilah.



-sem yang paling 'tenat'.seriously aku xsuka sem pendek..sangat-sangat memenatkan..lect killer+subjek killer=aku hampir gila.. :(

semester ini la yang paling banyak assigment..:(
aku xtau apa akan jadi ngan result sem nie..arap2 xjatuh...:(
















-tahun nie tahun NSET . nset sony aku hilang.tercicir kat mana pun aku xtau..sayang gila coz banyak no fon dalam tue + banyak gambar-gambar kenangan aku. redha ja la..:(
aku beli nset len sony gak.touch screen tapi hny bertahan sebulan.nset tue wat hal.asyik hang ja..so aku p trade in tukar pakai nokia c3..pink gitewww ! :)





pengajaran yang aku dapat:serik dah pakai nset touch screen tapi kalau ipad aku nak ! hihi





-kawan baik aku dari sek rendah dah kawin..xsangka ! itulah dikatakan jodoh kan..mak dia penah kenen2kan aku ngan dia tapi xmau aih aku...dk main masak-masak sekali dulu xkan nak jadi laki aku kot..haha n now dia bakal jadi bapa dah..congrat Faris ! 
n sorang lagi kawan time sekolah rendah gak Amree. dia pun dah kawen...
tapi xsempat nak p sebab aku ada kelas ari tue..congrats !
ramai kawan-kawan dah kawen...aku??
(erm biar ja mnjadi tanda tanya..hihi )







-kucing yang paling rapat ngn aku bertahun-tahun dah xda..AYANG. dia mati time aku kt uum..sedih sangat..i miz u dear..:(





-tahun 2011 jugak menjadi sejarah wat aku coz first time pengsan...haha time KLK.akibat badan yang kurang sihat tambah lak ngan kena berlari sakan..akhirnya aku jatuh menyembah bumi.. :(
thanks pada suma kawan2 yang amek berat n pada sarjan yang tiap kali jumpa aku mesti akan tanya 'zati ok x? sweet tol jen nie..hihi (ok dah jgn merapu.pakwe org..hehe)

-aku dapat family angkat.dari kampung Gagu.n9. bez sangat.ayah n nenek sangat baik.ayah pun dah penah mai umah aku makan nasi apa..ayah mg sporting abeh ! untung join Baksis.macam2 pengalaman aku dapat yg paling bez dapat bersua muka dengan Datuk Rais Yatim. congrat 2 my bff . eka. dia berjaya menjadi pengarah projek yang hebat walaupun macam2 dugaan time tue.

-aku ngan kawan-kawan SMJ p picnic kat titi hayun.mg bez sangat ! kami wat BBQ kat sana.cuma rugi xmandi ja...orang laki sakan bermandi manda kami cuma menjalankan rutin biasa photoshoot ! haha

-aku ngn bff kt uum p SP..kami p carnival water park.seharian enjoy ja kat sana.pas2 petang cket p lepak kt Pantai Merdeka menikmati ais kacang yang super duper delicious tuee ! sebelum tue pun aku ada p dah pantai merdeka ngn mak,kak n adik.saja meronda-ronda..:)

kesimpulannya, tahun 2011 nie aku hanya meronda dalam kedah ja..pas tue negeri 9 tue pun sebab join baksis. 2012 nak ke mana lak ek? wait n see okeh !

-yang ne paling memberi kesan dalam hidup aku.Alhamdulilah Allah masih sayangkan aku.aku masih diberi kesempatan dan dipilih olehNya..syukur sangat.Allah Maha Besar Allah Maha Adil.
apa benda yang berlaku tue biarla tersemat rapi dulu dalam hati aku nie..xboleh cakap nanti macam2 perspsi timbul..tite xmo kutuk-kutuk belakang...hihi apa-apa pun alhamdulilah........




rasanya yang tue ja kot yang memberi kesan kat otak pemikiran aku ni..myb ada banyak lagi suka duka sepanjang tahun nie..bukan 'myb' tapi 'pasti' ada...
banyak benda yang mematangkan kan aku..mengajar aku erti kekuatan..mengajar aku untuk lebih berani untuk melangkah...

aku ngaku aku sunyi tapi syukur aku masih ada family di sisi aku masih ada kawan-kawan menghiburkan..Allah tarik 1 pada aku..aku lemah. tapi rupa-rupanya Allah nak bagi 10 kt aku...kekuatan yang aku sendiri xpenah sangka aku akan dapat.



adakala aku lemah adakala aku kuat.adakala aku happy adakala aku moody..itulah lumrah kehidupan..itulah pahit manis sepanjang 2011 nie...



selamat tinggal 2011 !!

2 comments:

cik syeri said...

heheee...selamat tahun baru my dear <3
hope kte akn selalu SEHATI SEJIWA :))

Izzati Sobri said...

yer yunk ! <3