30 Nov 2011

berundur diri lebih baik..

sedih kan bila keikhlasan kita di salah ertikan..aku sendiri xtau nak wat macam mana lagi..
so jalan terbaik aku rasa lebih baik aku berundur...
mungkin itu akan membahagiakan kamo dan dia..

tolong jangan cari aku lagi dan jangan sesekali cakap yang aku sombong..
kekadang kita perlu berkorban untuk melihat orang lain bahagia walaupun kadangkala kita berada di pihak yang benar...tapi sebelum orang menyalahertikan dan memandang serong lebih baik kita berundur diri..
itu asanya tindakan yang lebih baik daripada maruah kita dipermainkan..

tapi sekurang-kurangnya kita perlu jelaskan perkara yang sebenar kerna kita berada di pihak yang benar sama ada dia mempercayai atau tidak itu terpulang..masing-masing ada cara masing-masing dan itu kita harus paham dan menghormati..





yup ! aku paham dan mengerti kerna aku juga seorang wanita..ada perasaan seperti kamo dan penah merasai lebih teruk daripada kamo..tapi seriosly tiada niat langsung tuk aku menggangu hubungan orang lain..aku penah dilukai..penah ditipu penah menjadi mangsa kecurangan...

dan sememangnya itu semua amat SAKIT !




aku minta maaf andai sesiapa ada terasa hati pada aku..sumpah tiada niat langsung nak ganggu kebahagian orang len...jauh sekali nak merosakkan hubungan yang dah terbina itu..

aku sedar siapa aku..mungkin ini nasib orang yg 'single' selalu dikatakan 'hadap laki'
tapi tolongla....

bercakap soal laki pun aku dah malas sekarang ni...setiap pandangan aku pada laki pun hanya KOSONG !
tiada langsung rasa di hati...
buat masa sekarang aku hanya perlukan kawan n family..dan aku bersyukur aku ada semua 2..malah aku dapat lebih baik daripada aku jangkakan..
dari aku rasa aku kesunyian dan tiada sesiapa..Allah datangkan aku dengan seribu kebahagian...



aku mengaku banyak kesilapan yang aku lakukan dulu..banyak dosa yang aku lakukan..aku lalai aku alpa..

tapi perubahan masa membuat kita bertambah matang..buat kita rasa lebih menghargai diri kita sendiri dari orang lain...buat kita meghargai apa yang kita ada daripada kita terus kejar benda yang xpasti..
aku sedar aku bukannya baik..tapi sekurang2nya berilah peluang kepada aku untuk berubah dan jangan terus judge hanya dengan melihat luaran aku..perubahan harus ikhlas dari hati dan bukan disebabkan desakan sekeliling...


sekali lagi mohon maaf kepada sesiapa yang ada terasa hati dengan aku...serius aku tiada niat langsung..
semoga kamo bahagia dengan si dia...
percayalah aku dah anggap dia macam abang aku sendiri..langsung tiada rasa di hati..





dalam hati aku sekarang hanya ada 'dia'...tapi aku percaya pada jodoh dan aku xnak lagi wat keputusan terburu2..aku juz follow th flow....kalau ada jodoh alhamdulilah...aku bersyukur coz aku rasa dia memang terbaik...kalau tiada jodoh aku redha..aku percaya Allah dah tentukan yang terbaik untuk umatNya..
biarlah kami masing2 tunaikan tanggungjawab pada family terlebih dahulu...




cukup la masa dulu aku lalai dan alpa dengan dunia 'cinta manusia'


umur semakin meningkat dan bukan masanya lagi untuk bermain-main..
impian harus dikejar...









me n my sis <3



kan bez kalau boleh balik ke zaman ini..zaman yang xpenah fikir langsung pasal masalah..hanya fikir makan+main+tido..

zaman saya jadi kesayangan semua orang...:))





No comments: