18 Feb 2012

Kisah Seram Sebenar di Kuala Perlis

benda nie jadi sebenarnya bukan betul2 kt Kuala Perlis sb aku p sana melalui Sg Padang ---> Sg Berembang --->Kuala Perlis...kan ada entry b4 nie aku ada cakap aku dah smpai k.perlis tapi patah balik tuk cari port nak makan..so aku asa tempat yang kami suma berhenti tue kat Sg Berembang.

time jadi tue dah senja dah..dah maghrib dah pun..kami suma dah sibuk kemas2 suma dah..pas tue relaks2 jap..makan-makan buah . sebelum tue kan makan nasi secara rakus so stop bernafas jap..hehe

aku cam besa sibuk amek gambar....pas tue amek gambar tok n mak aku dok kat atas batu tue..tetiba aku nampak ada benda putih kat atas kepala tok aku...aku pun terus cakap kt mak..n memang suma orang tengok benda tue lam kamera aku..pas tue aku cakap..xpa mai nak try amek sekali ag ada x benda tue..2x aku amek plak lepas tue tapi benda tue dah xda...time nie mula dah meremang..dah time maghrb..mg 'benda' gitu berkeliaran la...kak aku pun kalut ajak kami suma balik..so terus pecut dari tempat tue n p kuala perlis lak...



nie gambar time tue... (aku dah meremang dah nie..huhu )



nampak x benda putih yg aku bulat merah tue ?
aku sendiri pun xpasti apa benda sebenarnya tue..tp bila zoom nampak cam bnda berbungkus.
n 1 ag yg pelik kamera aku nie bila kita zoom gambar terlalu dekat dia akn jadi pecah so gambar tue x clear la..tapi bila aku zoom 'benda' nie..gambar dia xpecah..myb kebetulan la kot kan...
nak kata ada binatang or belalang yg terbang..pelik gak coz benda tue terang..putih dia 'lain'
kalau binatang mesti samar2 ja kan,...tambah lak kamera aku nie cokai ja..xkan la gmber binatang nak sharp nampak g2...so sekarang benda nie menjadi persoalan..apakah ??




nie gambar yang aku snap..tuk kepastian tue tapi malangnya benda tue dah xda....jeng ! jeng ! jeng !








and yang lebih menyeramkan..balik ja umah...aku diganggu.....











kami balik dah lewat dah coz pas tue pusing-pusing kt kuala perlis pekena laksa plak..around 11 lbh gak x silap aku sampai umah...balik umah ja memang aku terus lentok la...x ingat apa dah...







tapi........



































kol 4am


















































aku terjaga !!!







































'benda' tue ganggu aku..aku rasa cam something xkena...pas tue bunyi bising n bau keleboq...
pas tue dengar cam orang gelak..bila nak try tido balik aku rasa cam mimpi..'dia' sambil gelak2 cakap 'suh hantar balik' 'suh padam balik'


puas jugak aku nak try tido balik tapi xboleh..lagi aku pejam lagi benda tue mai...aku amek nset buka Yassin...tetiba aku rasa lagi meremang...aku nak jugak gagahkan diri try tido tapi xleh dah la time tue awai lagi...so aku beranikan diri...buka lampu bilik lampu ruang tamu..bila dah cerah aku asa ok cket..pas tue lajuu ja p ketuk bilik kak..n masuk tido ngan dia..haha bayangkan katil bujang kami tido 2 orang...kak aku lak mg tengah ngantok so layankan ja aku nie..hehe

sebelum aku bangun tue aku ada pk nak call nset ayah ja..n suh mak mai tido ngan aku..tapi bila pk balik aku takut yang mai tue bukan mak aku..haaa sudah ! haha tue yang aku gagahkan diri bangun jugak.

sejak dari malam tue sampai ari nie aku x tido sorang lagi..aku tido ngan mak n kak aku sebab kak aku lagi penakut pada aku..haha



i will miz u 'Cek Kelly'


sal gambar tue aku stil xpadam lagi..tah la..aku bukan apa aku malas nak layan sangat benda g2..tapi bukan aku nak cakap besar ok..aku caya benda tue ada..dia pun ciptaan Allah tapi bila dilayankan takut sangat pun xelok jugak.so aku biar ja la..wat masa sekarang Alhamdulilah..aku x jadi apa2 lagi la..cuma kekadang aku rasa x ok jugak..tapi myb perasaan aku ja tue kan...

lagipun mak selalu pesan ' jangan takut sangat..Ingat Allah sentiasa ada dengan kita '
bagi aku jangan kita terlalu berani n jangan kita terlalu takut...sentiasa beringat dan berhati-hati..


malam nie aku akan balik u..arap xda apa yang akan berlaku...kuatkan semangat zati !




notakaki : dari aku dok hostel dulu sampai sekarang..aku selalu  gak mimpi aku terapung time tido n slow2 aku turun balik atas katil....aku xtau benda tue gangguan or sekadar mimpi..sampai sekarang aku xpenah lagi gtau sapa2..xklusif kt blog aku nie..hehe





No comments: