21 Feb 2012

mengisi masa lapang

memandangkan minggu nie stil xbz lagi..kelas pun x start belajar lagi so aku pun wat keputusan nak mengisi masa lapang aku dengan menambah ilmu..ceewaahhh..hihi
lagipun baucar buku aku x guna ag..so apa tunggu lagi kan...benda free haruss lajuu..hehe

so petang tadi aku dengan my bestie pun p la Pesta Buku kt library..kami p dah lewat dah siap ada booth yang dok simpan dah..nk p awal tapi panas sangat..walapun kulit x segebu mana tapi haruslahh di jaga..ye dak ? hehe


buku banyak sangat sampai xtau nak beli yang mana...dah ada diskaun lagi memang rambang mata la..aku ngan ida sampai berpeluh pusing sana sini dah la p sana jalan kaki..demi mencari ilmu..advanture x kami ? hahaha

cari punya cari aku sempat amek 3 buah ja buku..tue pun sebab xtau nak beli buku apa...ada 1 buku tue by Fatimah Syarha..aku ada minat tapi dekat booth tue xda buku lain lagi yang menarik so kena cancel dulu sebab nak guna baucar so kena la bagi cukup or lebih dari rm50 kn...so aku pun p la dekat booth yang banyak pilihan buku....

abang yang jaga booth nie rekemen macam2 buku kat aku ngan ida n semua pasal kawin..tapi aku x berminat sangat..kalau dah ada pakwe myb aku akan berminat..kihkihkih


tapi aku ada beli jugak buku pasal rumahtangga...wat persediaan tambah ilmu sikit-sikit kan...

nie buku yang aku beli tadi... (google ja sebab malas nak amek gambar...hehe )


novel tentang rumah tangga...agak best aku tengok..mempelajari keperibadian Rasulullah saw dalam kehidupan kita nanti..InsyaAllah.. :)



aku tertarik dengan tajuk buku nie...buku dia pun simple ja..memang sesuai untuk org malas spt aku..hehe

sebenarnya aku dok plan xmau beli novel tapi nak cukupkan baucar so aku beli jugak 1..xtau nak amek tajuk apa sb dah lama tinggalkan 'novel' tapi cover novel nie pink so aku terus tertarik nak beli...hehe my bestie..ida pun ada cakap novel nie bez so why not aku try baca kan... :)



2 saja buku yang aku sempat bila petang tadi..total semua rm54 tapi dapat diskaun tinggal rm49 ja..yang best tue aku guna baucar n dapat duit balance rm1...yerla sebelum orang cakap bila guna baucar kalau barang kita terkurang balance akan dikira hangus n kalau terlebih kita kena tambah duit kita sendiri...so aku terkejut jugak la dapat balance tadi..walaupun rm1 tapi still hepi sebab orang lain xdapat aku dapat,,huahuahua..

lagi 1 member aku bagitau bila beli kt pesta buku tue juz orang yang beli guna cash saja dapat diskaun orang guna baucar xdapat diskaun..tapi aku tadi dapat ja diskaun...memang rezeki aku mai lewat kot kan...hehe


sekarang baucar ada lagi rm150...dok tengah pk nak beli buku-buku bacaan macam nie or nak beli buku akademik..aku juz kena beli 2 buah buku ja sem nie..aku tengah confuse nak beli buku or nak phostp ja..nak beli rasa membazir coz aku bukan baca sangat pun buku teks tebal2 gitu...tapi mak dah cakap ri2 beli la buku guna baucar nie..lagipun kerajaan pun bagi baucar nie suh beli buku akademik kan..so sekarang tengah keliru nie...naseb baucar nie lambat lagi due date so ada masa lagi tuk aku berfikir... :)



now nak cari dua buah novel nie...my bff.chik . ada suggest novel nie best... nt nak try tengok kat pesta buku tue ada x.. :)





macam best ja kan... tapi novel nie tebal tol...



btw malam nie aku dah abehkan sebuah novel nie...pinjam dari my bestie..cik umi. lama dia dia dok gtau novel nie kat aku tapi disebabkan tajuk dia kurang menarik so aku ignore ja tapi semalam memang boring sangat so aku pun pinjam la jap baca..n memang bez sangat2... ! thanks umi... <3







notakaki : nak beli box yang comel2 n letak semua novel2...kalau biar bersepah gini memang x lama la buku nie akan hilang boleh kt aku...hehehe

No comments: