12 Mar 2012

ini hanya sekelumit kesedihan yang Allah duga aku

2 , 3 hari lepas ada something yang berlaku..yang tol2 wat aku sedih dan patah seribu ( bak kata Shila Amzah).
tapi macam mana pun aku berbangga dengan diri aku sendiri bukan aku nak belagak perasa ke apa..tapi aku sendiri pun terkejut dengan keadaan aku bila aku terima semua berita tue..AKU LANGSUNG X SEDIH apatah lagi nak nanges..myb sebab benda yang berlaku ini dah aku jangkakan dari awal..so aku dah 'lepaskan' dia sebelum dia 'tinggalkan' aku.

b4 nie aku penah ada dengar sorang ustaz nie cakap ' bila kita tengok orang lain senang , kita rasa bahagia itu tandanya hati suci , bersih dan ikhlas . tapi bila kita engok orang lain bahagia tapi kita rasa iri hati , berdendam,rasa marah itu tandanya hati kita x tenang'

Alhamdulilah , aku tumpang bahagia dengan kebahagian yang dia dapat.aku senang tengok dia hepi.

dan aku semakin kuat dari hari ke hari..semakin menghayati kehidupan aku.semakin menghargai apa yang aku ada..Alhamdulilah ini hikmah yang aku dapat atas segala dugaan ini.Now , hidup aku hanya untuk Allah n family aku..Allah dah tunjuk jalan kat aku..Allah dah selamatkan aku dari mainan cinta manusia...Allah dah padamkan segala api cinta aku pada dia..Allah Maha Mengasihi..Aku saja terlalu alpa..

kalau nak dibandingkan dengan orang lain yang kehilangan keluarga , yang hidup sebatang kara , yang hidup merempat di bumi Palestin..apa la sangat dengan dugaan yang aku dapat nie..tue pun kadang-kadang aku nak jugak salahkan takdir..sedangkan dalam diam Allah dah aturkan kehidupan yang lebih baik untuk aku..yang sebelum ini aku xpenah dapat sepenuhnya..yang sebelum ini aku x layak untuk memperolehinya..

SubhanaAllah....
terlalu indah kehidupan yang Allah aturkan..terlalu lengkap untuk aku..terlalu istimewa buat aku..syukur padaMu Ya Allah..


notakaki : aku kehilangan kucing rasanya lebih sakit dari aku kehilangan 'dia'..hihi

1 comment:

Umi said...

untungla kucing tersebut..heheheheh...