23 Mar 2012

panas

tajuk kemain nak kontroversi kan..sebenarnya cuaca yang panas bukan temperature aku yg panas..aku cold2 suam-suam kuku dah sekarang...dah x hot2 dah.. :)

xda apa pun nak cita tapi saja nak melalut sementara tunggu nak mandi..haha
baru balik dari ko-k ja..panas teramat sangat..sampai nak buka mata pun terasa perit walaupun mata aku bukan luas teqa mana pun..tapi xpa la panas dunia kan..panas kat 'sana' nanti lagi super dahsyat...huhu

bukan aku nak merungut..tapi cuaca sekarang x menentu dah kan..kejap panas kejap hujan..myb sebab tue kot sekarang nie ramai orang demam..romate aku pun baru ja lega.arap-arap antibodi aku kuat daripada menahan segala serangan tersebut..susah bila sakit nie..suma benda terbantut..nie pun aku dok sakit perut berapa hari dah..rasa macam keras ja.nk kata period baru ja abeh.nak kata keracunan aku x makan benda pelik2 pun..aku rasa myb sebab aku kuat minum tea o kot sekarang nie..dulu aku rajin jugak tukar minuman..kejap tea o kejap cincau kejap oren tapi sekarang...asal nak order air ja..tea o ais ja yang kuar dari mulut aku..myb cuaca panas sekarang so bagi aku tea o memang penghilang dahaga terbaik aku.

tapi kan..sebenarnya minum tea o nie xberapa baik jugak..sebab leh menyebabkan badan kita angin..aku memang mudah masuk angin..(myb sb tue kot aku cepat naik angin..haha )

aku ngan mak aku sama...kami kalau makan benda yang pendorong kepada angin macam pucuk paku ke..nangka ke..confrm malam tue lenguh satu badan la..tapi jenis aku yang mana leh datang penyakit tue la yang aku cukup suka makan..last2 diri sendiri yg tanggung... (padan muka ! )

ok berbalik pada tea..satu lagi selain angin..tea yang kat kedai kebanyakkan x berapa bagus..sebab depa kebanyakkan guna tea yang timbang tue..sebab kos lebih murah...setahu aku dari mulut orang bercerita la..buka aku wat research ke apa..asgmnt pun aku malas nak sentuh..haha
tea yang timbang tue pewarna dia kuat n xbagus tuk kesihatan kita.kalau nak tau lebih lanjut pandai-pandai la ampa tanya Profesor Google yer... :)


notakaki :ok la badan dah kering , nak p bertapa dalam shower. :)

No comments: