12 Sept 2012

1st week dah sakit

                                                       

ada byk bnda nak share.gambar pun ada tapi kita hold dlu ek bagi keadaan aku ok cket..now xleh fokus pada lappy sgt..kena tgk stgh jam g2 pas2 guling2 atas katil xpun p merayap mana2 pas2 baru blh tgk balik..klu x mmg memusing la kepala aku. sebenarnya aku sendiri xtau apa kena ngan aku.

ari isnin aku keracunan makanan..5 pagi sakit perut nak mampppuss..tp aku tahan coz takut nak bangun.nk kejut romate cian pulak..mai kol 6 pg ja mmg xtahan dah terus pecut p toilet sedangkan toilet depan bilik ja..saja takut lebih. :) pagi 2 mmg teruk mmg aku rasa demam terus..sejuk 1 badan toksah nak cita la..kipas pun aku buka no 1 ja..klu x aku mmg pantang musim hujan ka panas ka kipas mmg laju ja aku buka..tapi pagi 2 mmg xtahan sgt dah..dengan muntah bagai.sakit kepala sampai aku nak baring pun xboleh..kena tido mengiring.huhu

bayangkan jalan pun aku rasa nak rebah..dengan sembahyang pun menggigil2.huhu sampai 3 klaz aku xp pagi 2..jadi tetamu terhormat kat toilet. dalam kol 12lbh ayah angkat aku kol gtau dia ada uum..wat keja cket..aku gtau aku xchat.dia pun dah mula gabra nak wak aku p klinik bagai..tapi mmg nak bangun pun aku xlarat time 2..so aku gtau dia aku nak tido dulu nnt tengok cam na ok ke x.. tido jap..zuhur bangun n asa ok cket..aku gagahkan diri jugak p klaz..1 klaz ja pn kol 3.30..b4 p klaz p jumpa ayah angkat aku jap..yer la dh dia mai cni kan..tempat kita xkan nak wat sombong pulak..so sembang2 jap pas2 p mall ja cari cool blog..tekak aku mmg xleh terima apa2 langsung..cuma time 2 teringat benda2 masam ja..aku makan coklat yg masam2 tapi muntah balik.so p beli cool blog flavour apple..Alhamdulilah ok cket..

masuk klaz rasa jugak sakit..naseb la lect 2 ok..so kurang la cket stress i..dah la dk depan sekali uollzz..haha

balik klz nak p pku tapi malas coz dah lewat time 2 so singgah beli ubat nie ja.

   




balik bilik telan pil pahit nak mampos 2 setengah sachet n panadol 2 biji..pas2 100plus... zzzzZZzz...
perut dah ok cket tapi tekak mmg loya n pahit..bayangkan aku makan semulut ja biskut Jacob terus xleh telan dah..yg geram 2..terus muntah2 sekali ngan 100plus suma segala..hangin aku..huhu

mlm 2 pun tido awal lagi coz mmg xlarat sangat dh..whole day aku juz mkn coolblog,ubt2 nie n secubit biskut 2 pun dah selamat semuanya bersemadi di dalam loji uum..xsempat nak hadam langsung.

esok 2 kuar as..still jadi g2..mkn suma still xblh nak telan sangat..yg geram 2 favourite aku..sizzling okayy !! huhu mai ptg cket aku dah rasa jalan pun goyang dh..kepala dah start pening..


n today still macam 2 jugak..perut dah ok.but mulut still pahit n makan walaupun 2 3 mulut ja terus rasa penuh perut n mula nak meloya.malam nie kalau x mak nak mai ngan ayah nk tgk keta coz rosak but last minute xjadi coz ada hal..aku siap pesan bawak nasi n ikan rebus..myb aku blh telan coz time xchat mmg 2 ja yg sedap pun ngan moi.xpe la lagipun esok nak balik dh..arap2 aku okay..pas2 tetiba trgt ayam goreng kt mall..teingin pulak nak makn terus kirim kt umi kebetulan dia ada sana..3 ketul sekali umi beli sekali ngan fries lagi..tapi sayang beribu kali sayang n sememangnya beribu kali sesalan..aku juz dapat makan 2,3 mulut ja..terus xleh go on dah..uwaaa....

pas2 mula la aku merayap 1 blok cari kucing kt blok nie..nak buang g2 sayang pulak..nak simpan esok rasanya mmg aku xmakan dah..Alhamdulillah naseb jumpa kucing..2 ekor bapak kucing sekor ibu kucing mula la dinner sekor seketul ayam dengan fries..tp kecian yg sekor 2 juz makan balance aku makn tp still byk lg la..xpe xcukup kamu mkn fries yer..hihi

Alhamdulillah rezeki depa malam nie..terselamatlah aku dari membazir.. :)

maka menu yg hanya aku dapat telan hari nie adalah .........


   


hanya bubur nie ja yg dapat ditelan..thanks pd my bestie ida..ida yg gtau aku kemarin bubur nie sedap terus lelajuuu aku beli..aku mmg suka bubur a.k.a moi but jarang beli yg ready made cm nie coz dulu penah beli yg dalam cup 2 tapi hampehh..xsedap langsung..keras pulakk 2..tapi yg nie serius sedapp..lembut ja..ayam pun rasa kaw2..tapi xleh makan banyak2 coz nnt muak... ke tekak aku ja g2..huhu









notakaki : esok nak balik.yahoooo !! rndu sama boboi busyuk mashamm n si Gary control macho. :)

No comments: