7 Sept 2012

2 bulan yg sudah berakhir

sekejap ja masa berlalu kan..dah abeh 2 bulan cuti.klu ikutkan nak lagi cuti.. budak pemalas mmg gini.hehe tapi seriously xsemangt langsung nak masuk sem nie..myb sebab lama sangat kot cuti.tulisan pun dah x cantik.. bajet tulisan aku sebelum nie cantik..hihi malam nie malam terakhir aku kat umah..perasaan suma bercampur baur..sedih ada hepi ada takut pun ada.

sedih sebab sem depan nie permulaan 'kehidupan' baru aku..everthing berubah.aku harap aku kuat.
takut sebab fikirkan sebjek yg semakin tough..aku takut aku xdapat manage dengan orang lain.memandangkan sem nie sem aku membawa diri di atas kaki sendiri..hehe
hepi sebab aku dah sem 5..i senior uollz..haha dah xlambat dah nak abeh..yeaayy !!

cuti 2 bulan nie xdak apa yg menarik pun melainkan jadi nurse n driver x bertauliah ja.. dari start cuti sampai abeh cuti aku non-stop wat keja..mula dr start cuti wan aku masuk wad so ulang alik p sana..siap merata hospital lg.semua hospital aku dah explore okay..pas2 dah x dok wad sambung bawak dia p klinik tiap2 hari utk makan ubat..asalnya org lain boleh ja nak wak wan aku tapi dia xharap kt orang lain..dia nak aku jugak.huhu time dia sakit teruk dulu pun dekat 2 bulan..dia demam xok2..time 2 aku blom cuti lg..dia gtau pak sedara aku bila aku dah  start cuti baru dia nak p hospital..so mmg start cuti ja bermula la tugas aku. tp xpe da upah..kahkahkah

lepas nie pun dia still kena continue makan ubat..cuma sehari seminggu ja.xpayah tiap2 hari dah..aku dah atur jadual aku siap dah untuk balik weekend amek ubat dia.tapi uum sememangnya pengurusan terkemuka..telah sesuka hati tukar group aku..so kelas yg sepatutnya aku amek ari ahad rabu pukul 2-330pm dah ditukar ke isnin selasa pukul 330-5.00pm..n syarat sem nie pulak xblh add drop if nak tukar group..mmg kuang ajaaa kan...geram aku..huhu cuma naseb bek group yg dia bg kat aku 2 lect dia ok.. its ok..mudah2an ada hikmah atas suma nie..so aku pun xblh nak amek ubat wan aku..apa2 pun dia kena merelakan diri dia jugak time org lain..jangan banyak akai sangat noo..haha


dalam 2 bulan nie jugak aku xp mana2 pun..banyak terperap kat umah.cuma p penang ja ari 2..plan nk p kelantan pun xjadi coz keadaan wan aku xmengizinkan..nnt kita p jalan2 yer umi..ida..plzz..hihi

yg penting 2 bulan nie jugak badan aku berkembang dengan jayanya..aku mmg makan ja apa aku nk makan..no diet2 dah..nk nek atas penimbang pun aku takut..haha aku jelez ngn adik aku nie,,dia dah kurus pada aku..dia sakit dari raya ke2 lg..jadi kayap yg agak serius..skrg dh ok dah.cuma dia still kena pantang lg..hari2 makan ikan rebus ja mau xkurus..berat dia turun 5 kilo..ini x adillll !! xpa nnt bali sana mmg ukur jalan aku..pi mai pi mai jalan..harap2 dapat kurus..kahkahkah aku tau aku hanya bermimpi..hihi


baju dah packing dari semalam lagi..saja packing awai malas nk kalut2..banyak benda lg aku xbeli sebenarnya..plan nk kuar ari nie tapi ari nie kuar ngn Reson..dgn mak aku sekali okay..sebenarnya xplan pun.mak beli lemang nak ntar kat dia..pas2 kami nak p beli lauk..pas2 tanya dia makan xlg dia xmakan lg so ajak sekali p makan..lepak2 pas2 mak beli baju kat dia..utk p keja...kemeja purple..sama dengan baju raya yg mak beli ari 2 kat dia..nak wat macam na semua aku pilih..so mata aku mmg pink dengan purple ja lawa..naseb aku xpilih pink okayy..kalau x jadi Siti Reson kau.hahaha

aku tau dia suka biru tapi nak wat cam na aku mg xsuka biru..bila nak pilih biru aku rasa macam baju tadika xpun baju pengawas..haha tapi kat Yawata td mmg banyak diskaun..baju Reson yg 100lbh pun tggl 80engt ja..baju pmpn lak mmg murah2..bra 5engt ja okayy..ikutkan hati nak ja beli tapi dia p letak kt depan2 kaunter org bayaq..pas2 men longgok ja..malu weh dok pilih2 kat c2..apa laa Yawata nie xreti market langsung..puii..

aku mmg xsempat nak beli apa2 pun sb mak ngah aku mai umah plak so kena rush. InsyaAllah esok kuaq jap nak cari barang cket.kebetulan esok aku wak keta jap p sana..blh la nak melencong sat..pas2 plak kan ptptipu masuk plak esok...wahhh....jadi org kaya satt..tapi kena saving jugak..ingat chik ngah..kita nak p mana ?? haha


ok la nak tido dah.. tetiba trgt fiz..hopefully dia dah chat.. ari 2 bukan men lg aku perli dia sb dia demam plus cirit birit bagai..tup2 dok esok 2 hari okayy aku sakit perut..asyik ulang toilet ja..bila kuaq plak mmg asyik singgah shell..aishh..inilah padahnya kerna mulut badan binasa..haha tapi aku pasan something..fiz mmg kerap xsihat..dia mudah demam n selsema..pas2 kan dk 2,3 hari mst aku plak kena..walaupun kami dk jauh.aishh..ada chemistry physicsly ka.hahaha xda maknanya..tapi dia nie ada perangai dari dulu sampai sekarang asal lepas makan ja mesti nak masuk toilet..cepat gila perut dia proses..xpaham aku..haha eh terkutuk dia plak..terlupa dia baca blog nie.ampun yer hafiz bakhri..hihihi


ok dah stop dulu...besok dah mula menapak di Sintok yg indah permai 2..huhu






aku amek kat google ja..ingat rajin sangat nak amek gambaq gate nie..haha besok masuk ja gate nie kompom  hati mendayu-dayu..i xsuka uollzz...huhu apa2 pun kena kuat..demi masa depan..sabar zati sabar..mulakan hidup baru..chaiyok2.. !!

No comments: